• תפריט
בארץ

בלעדי לכלכליסט

מצפצפים על הדו"ח לחשכ"לית? CNR הסינית זכתה במכרז הקרונות של הרכבת הקלה בת"א

ההכרזה בוצעה למרות דו"ח קשה שהוזמן על ידי החשבת הכללית באוצר ושמצביע על כך שהליך המכרז היה בעייתי מיסודו, עם פערים עצומים בתחום האיכות

ליאור גוטמן 21:1826.11.15

חברת CNR הסינית היא הזוכה במכרז הקרונות הענק של הרכבת הקלה בתל אביב - כך לפי הודעת חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על הקמת הרכבת הקלה בתל אביב, הערב (ה') למתמודדים במכרז. 

 

 

 

ההכרזה בוצעה למרות קיומו של דו"ח קשה שמצביע שהליך המכרז היה בעייתי מיסודו עם פערים עצומים בתחום האיכות. הדו"ח, שנחשף השבוע ב"כלכליסט", הוזמן על ידי החשבת הכללית שבמשרד האוצר מיכל עבאדי בויאנג'ו, וטיוטה שלו שהועברה לה מצביעה על כשלים רבים בגיבוש וניהול המכרז.

 

"מבנה המכרז, תנאי הסף הנמוכים, המשקל הנמוך לאיכות והתיקונים שבוצעו בניקוד שאפשרו לכל המציעים שעברו את דרישות הסף הראשוניות לעבור את ציון הסף, גרמו לכך שתנאי האיכות של המציעים קיבלו משקל נמוך תוך נטילת סיכון שהוא מעל לסביר לדעתנו. שיטה זו יצרה בזבוז משאבים הן של המתמודדים והן של נת"ע, הארכת לוחות זמנים ונטילת סיכונים. ההליך בכללותו לא היה נכון", נכתב בדו"ח שקיבלה עבאדי.

 

 

 

אגף התקציבים באוצר אף הורה לעצור את המכרז אולם היום שלח מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי הוראה לנת"ע להמשיך עם המכרז בטענה שעבאדי לא מצאו בו דופי. עבאדי, שנדהמה מההכרזה, מסרה בתגובה שהוראתו של יצחקי נעשתה בניגוד גמור להלך הרוחות באוצר. "המכתב לא על דעת החשבת כיוון שלא הסתיימה בדיקתה לגבי מכרז הקרונות", אמרו שם.

 

 

 

אבל הודעות לחוד ומציאות לחוד - על פי נת"ע הסינים יקימו את הרכת הקלה בתל אביב. מדובר במכרז לאספקת 90 קרונות (עם אפשרות להארכה שלו בעוד 30 יחידות בהמשך) ובשווי של 2 מיליארד שקל. במקור ניגשו למכרז חמש חברות: אלסטום הצרפתית, קאף הספרדית, ווסלו הגרמנית, סטדלר השוויצרית ו־CNR הסינית, שזכתה בסופו של דבר. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x