• תפריט
רכב

חשמל מתפשט: טסלה תייצר גם מחוץ לארה"ב

יצרנית הרכב החשמלי של אלון מאסק פתחה מפעל נוסף, בעיר טילבורג בהולנד. המהלך עשוי להקל את יבוא מכוניות טסלה לישראל

תומר הדר 10:0529.09.15

יצרנית הרכב החשמלי טסלה פתחה בשבוע שעבר מפעל נוסף בעיר טילבורג בהולנד. המפעל החדש, שני למפעל הקיים בקליפורניה שבארה"ב, ייצר בשלב ראשון את דגמי מכונית המנהלים הספורטיבית טסלה S עבור השוק האירופי. בעתיד עשויה החברה לייצא בו גם את רכב הכביש־שטח מודל X, שטרם הוצג לציבור.

 

לדברי החברה, המפעל החדש צפוי לייצר 400–200 מכוניות בשבוע, והוא כולל מסלול מירוצים פנימי שבו יעברו כלי הרכב בקרת איכות בטרם המכירה. לדברי מנכ"ל ומייסד טסלה אלון מאסק, "למפעל יש פוטנציאל צמיחה והתפשטות". עוד ציין מאסק כי החברה תחפש בעתיד אתרים נוספים באירופה לצורך בניית מפעלים, ככל הנראה בתחילת השנה הבאה.

 

כיום מהווה שוק הרכב האירופי את השוק השני בגודלו עבור טסלה ואחראי ל־30% ממכירותיה השנתיות, בעוד השוק האמריקאי אחראי ל־50% מהן. 10% נוספים מהמכירות מבוססים על השוק הסיני ושאר המכירות מפוזרות על פני שווקים נוספים.

 

דגם S של טסלה במפעל החדש בהולנד. 400–200 מכוניות בשבוע דגם S של טסלה במפעל החדש בהולנד. 400–200 מכוניות בשבוע צילום: איי אף פי

 

טסלה עדיין לא נחשבת למוצר צריכה המוני באירופה וטרם הגיעה לסטטוס דוגמת זה של מרצדס, אאודי או ב.מ.וו. אחת הסיבות לכך היא שהאירופים עדיין מביעים חשש מפני יכולת הנסיעה לטווח ארוך של הרכב, אף שהיצרנית מצהירה על טווח נסיעה של יותר מ־400 ק"מ בין טעינות.

 

בעוד בארה"ב מתעקשת טסלה לשווק את מכוניותיה ישירות לצרכן ולא באמצעות צרכן, באירופה עשויה היצרנית לגלות גמישות רבה יותר - מהלך שצפוי לבשר טובות עבור השוק הישראלי. בעבר ניסו כמה גורמים, ובהם מייסד צ'ק פוינט גיל שויד, לייבא ארצה את רכבי טסלה, אך לא הצלחה. עתה, עם תחילת הייצור באירופה, המצב עשוי להשתנות.

 

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x