$
רכב

משרד התחבורה: יבואני הרכב לא יפרסמו נתוני מכירות חודשיים

בהוראה של המשרד יחד עם הממונה על ההגבלים, מעתה היבואנים יפרסמו דו"ח רבעוני ומצומצם בלבד. הדו"ח החודשי הוא כלי חשוב לגורמים בענף, המתריעים כי הצעד יגרור מאבק משפטי

תומר הדר 11:0927.08.15

יבואני הרכב בישראל לא יוכלו עוד לפרסם את נתוני המכירות החודשיים שלהם. כך עולה ממכתב ששלח איגוד יבואני רכב לכל היבואנים לפני שעה קלה. לפי הפנייה, מדובר בהוראה שנמסרה לאיגוד יבואני הרכב על ידי משרד התחבורה בשיתוף עם הממונה על ההגבלים. עד כה, במשך שנים, נהגו כל יבואני הרכב בישראל לפרסם מדי חודש את נתוני המכירות באמצעות איגוד יבואני הרכב. כעת יהיה מדובר בדו"ח רבעוני בלבד ומצומצם בהיקפו.  

 

מבחינת יבואני הרכב ויתר הגורמים העוסקים בענף, דו"ח המסירות החודשי נחשב לכלי עבודה בעל חשיבות גבוהה. באמצעות הדו"ח מתעדכנים כל הגורמים בענף בכל מגמות השוק השונות ובונים בהתאם את תחזיות מכירותיהם. מעבר לכך, הדו"חות משמשים את יבואני הרכב גם במגעיהם מול יצרני הרכב בחו"ל.

להערכת גורמים בענף הרכב, מדובר בצעד שיגרור מאבק משפטי על מנת לאפשר את פרסום הדו"חות חודש בחודשו. כפי שנחשף ב"כלכליסט", הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה קיים לפני מספר חודשים חקירה בנושא איגוד יבואני הרכב. גילה בחן אם יבואני רכב סיכלו יבוא מקביל.

 

רכבים בנמל אילת (ארכיון) רכבים בנמל אילת (ארכיון) צילום: ג'ו קוט

 

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר: "במהלך חודש אוקטובר 2014 שלחה הרשות פנייה למנכ"ל משרד התחבורה בנוגע לפרסום מידע על מסירות רכב. במסגרת אותה פנייה הוסבר כי במהלך בדיקות שערכה הרשות בענף הרכב התברר כי לאיגוד יבואני הרכב מועבר, מידי חודש, מידע שנאסף על ידי משרד התחבורה על מספר כלי רכב שנמסרים ללקוחות סופיים. המידע מופיע בפילוחים שונים דוגמת דגם רכב, נפח מנוע וכו'. הממונה על ההגבלים הבהיר בפנייה כי הוא סבור שהעברה תדירה של מידע מפולח עלולה לעודד תיאום מפורש או משתמע בין יבואני הרכב, להפחית תחרות ביניהם ובסופו של דבר להביא לפגיעה בציבור הצרכנים. משרד התחבורה ציין בפני הרשות כי ישנם שיקולים התומכים בפרסום הנתונים, ביניהם שקיפות המידע לציבור, עניין ציבורי ורצון לסייע לעוסקים בתחומים המשיקים למכירת רכבים חדשים. בייעוץ של הרשות למשרד התחבורה נכתב, כי האיזון הנכון הוא פרסום רבעוני של נתונים מצרפיים על סך מסירות כלי הרכב ממותג מסויים, ללא כל פילוח נוסף. הדבר מאזן בין הצורך בהפחתת תדירות הפרסום וערבול הנתונים, ומצד שני, יספק תמונה כללית על הנעשה בענף וכדאיות הפעילות בתחומים משיקים למכירת רכבים. מדובר בייעוץ בלבד של הרשות, ומשרד התחבורה הוא הגוף שמכריע בנושא".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x