שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משה גורלי

נזקי הרכבת הקלה - העסקים במבוי סתום

לבעלי העסקים אין אפשרות משפטית לתבוע נזקים אך הידברות עם נת"ע יכולה להועיל לשני הצדדים

משה גורלי 08:2530.07.15
בעלי העסקים ניצבים לא רק בפני נזקי עבודות הרכבת הקלה, אלא גם בפני לקונה (חסר) בחוק: העדר האפשרות להלביש את נזקיהם בעילה משפטית ברת תביעה. להמלצה של השופט – להידברות עם נת"ע – אין תוקף משפטי, אבל, כפי שנראה, היא עשויה להועיל.

 

מול העירייה איחרו בעלי העסקים את המועד. כאן ניתן היה לבחון תביעה בעת אישור התכנית במסגרות הליכי התכנון והבניה. תביעות כאלה על נזקים סטטוטוריים יכלו להגיש רק בעלי הנכסים ולא שוכרים, וממילא המועד לכך חלף מזמן.

 

העבודות על הרכבת הקלה העבודות על הרכבת הקלה צילום: יריב כץ

 

את הקבלן המבצע, נת""ע, ניתן יהיה לתבוע על נזקים שייגרמו בעת ובעקבות העבודות. בעילות הנזיקין המוכרות ובראשן רשלנות, או יצירת מטרד סביבתי. מדובר בנזקים פיזיים, לא בריחת קליינטים בגלל הפקקים החדשים. למשל, חסימת נתיב גישה של ספקים. ומדובר בתביעה פרטנית על נזק לאחר שנגרם בפועל.

 

כיוון שמסלולי הפיצויים שתוארו לעיל חסומים כרגע, הימרו בעלי העסקים על הפעלת לחץ בדמות ניסיון לדחות את תחילת העבודות באמצעות צו מניעה זמני. עתירתם נדחתה, אבל השופט הפגין אמפטיה בהמלצתו לנת"ע לשבת ולהידבר עם בעלי העסקים. לנת"ע זה כדאי. לבחון פתרונות נקודתיים, למנוע נזקים צפויים, לקדם תביעות שעשויות לצוץ בהמשך. וגם, כדאי לה להיערך לאפשרות שתהפוך ל"אויבת הציבור". כדאי לה להשקיע מול בעלי העסקים והתושבים כדי שהעתירה המשפטית לא תבשיל לסוג של מחאה חברתית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x