שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

דניה סיבוס תבנה את תחנת קרליבך של הרכבת הקלה בת"א תמורת 700 מיליון שקל

החברה זכתה במכרז של נת"ע יחד עם CCECC הסינית לבנות את התחנה התת קרקעית בת שלוש הקומות. העבודות יחלו באוגוסט ויימשכו שש שנים

ליאור גוטמן 17:3611.06.15
חברות דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל, יחד עם CCECC הסינית, נבחרו היום (ה) על ידי ועדת המכרזים של נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לבנות את תחנות הרכבת הקלה של תל אביב שיוצבו ברחוב קרליבך.

מדובר במבנה תת קרקעי של שלוש קומות. הקומה הראשונה מיועדת לכרטוס, השנייה מיועדת להעלאה והורדת נוסעים מקרונות הרכבת הקלה של הקו האדום והשלישית מיועדת עבור רכבת הקו הירוק העתידי. זאת בעלות שנאמדת ב-700 מיליון שקל.

 

העבודות יחלו באוגוסט הקרוב והן כוללות בין השאר את הריסת גשר מעריב, הקמת מעבר משוקע לכלי הרכב מרחוב יצחק שדה לרחובות לינקולן וקרליבך ובנית התחנות עצמן. זמן הביצוע המשוער הוא כשש שנים כך שהמבנה יהיה מוכן לקראת שנת 2021.

 

עבודות לקראת הרכבת הקלה בת"א (ארכיון) עבודות לקראת הרכבת הקלה בת"א (ארכיון) צילום: ישראל סאן

 

למכרז הנוכחי ניגשו ארבע קבוצות: שיכון ובינוי - סולל בונה – תשתיות עם China railway tunnel group - CRTG; שפיר הנדסה אזרחית וימית עם Ghella Impresa Pizzarotti האיטלקית; מנרב הנדסה עם China Harbour Engineering Company - CHEC והקבוצה שכאמור זכתה. דניה סיבוס ו-CCECC כבר מכירות את הפרויקט, שכן הן היו אמורות לבנות אותו כבר לפני 5 שנים ולפני שהפרויקט הולאם על ידי המדינה.

 

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ, אמר שהוא "מקווה כי בעוד מספר שנים, נוכל לחנוך את הקו הראשון (הקן האדום) של הרכבת הקלה, ולשנות, אחרי שנים רבות, את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. אין ספק כי מדובר פה במהפכה של ממש, שתשנה את פני גוש דן בפרט, והמדינה בכלל. הפרויקט ישפיע על כל תחומי החיים במטרופולין: כלכלה, נדל"ן, שירותים, תרבות, חינוך, עבודה ועוד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x