$
רכב

מנכ"ל אסטון מרטין העולמית: "אין לנו שום כוונה להיות פרארי"

אנדי פאלמר מבק בישראל לרגל חשיפתה המחודשת של אסטון מרטין בישראל. פאלמר: "יעד המכירות שהצבנו לשוק הרכב הישראלי עד שנת 2018 הוא 100 מכוניות בלבד"

תומר הדר 18:3106.05.15

"אסטון מרטין אינה רוצה להיות פרארי", כך אמר ל"כלכליסט" אנדי פאלמר, מנכ"ל אסטון מרטין המבקר בימים אלה בישראל. פאלמר, שנחשב בשעתו ליד ימינו של קרלוס גוהן, נשיא רנו ניסאן העולמית, בא לארץ לרגל חשיפתה המחודשת של אסטון מרטין בישראל.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", זיכיון היבוא של אסטון מרטין נמכר על ידי איש העסקים חיים דנינו לפני מספר חודשים לאנשי העסקים תומר דותן ומאיר אוחיון, מבעלי רשת הסחר 'אוטו דיל', וזאת לאחר שדנינו החזיק בזיכיון חודשים ספורים בלבד. יצוין שבענף הרכב הישראלי העברות בעלות כה תכופות של מותגים אינן נפוצות.

 

לדברי פאלמר: "אסטון מרטין קיימת 102 שנים ומטרתנו העיקרית היא לייצר יציבות. היבואן החדש נבחר על ידנו בקפידה, הוא מבין את השוק היטב ויש לו ניסיון נרחב בכל הנוגע בשוק היד השניה. יעד המכירות שהצבנו לשוק הרכב הישראלי עד שנת 2018 הוא 100 מכוניות בלבד. לא מדובר ביעד מנופח מדי ולא ביעד שאינו ניתן להשגה. אנו מעדיפים לפעול בניחותא ובמחשבה תחילה ולא על בסיס דחיפת כמויות".

 

אסטון מרטין, כיצרנית, מעולם לא היתה יצרנית גדולה וגם אינה רוצה להיות יצרנית גדולה. אנחנו לא רוצים להיות פרארי, אנחנו לא רוצים להפוך ליצרן רכב שחלק ניכר מפרנסתו מגיע ממכירת חולצות, כובעים ואביזרי אופנה. יעד היצור של אסטון מרטין הוא רק 7,000 רכבים בשנה.

 

אסטון מרטין אסטון מרטין

 

"המודל של אסטון מרטין מבוסס תמיד על מכונית ספורט מסדרת ה-DB ולצידו מכונית ספורט נוספת – ומכונית יוקרה בעלת ארבע דלתות המיועדת להתחרות אפילו ברולס רויס, כלומר הלגונדה. אנחנו מאוד מעריכים את המודל העסקי של פורשה, חברה שהשכילה להשתנות עם הזמנים. כאשר פורשה יצרה רק את מכונית הספורט 911, היא הפסידה כסף. כאשר פורשה עברה ליצור של רכב שטח ומכונית מנהלים - היא הפכה לחברה רווחית".

 

אנדי פאלמר, מנכ"ל אסטון מרטין אנדי פאלמר, מנכ"ל אסטון מרטין צילום: בלומברג

 

באשר לרכבי שטח, אסטון מרטין נרתעה זה שנים מלייצר רכב כביש שטח, אך בשבוע שעבר הודיעה החברה על גיוס של 200 מיליון ליש"ט לשם תכנונו ובנייתו של רכב כביש שטח ראשון: "אסטון מרטין אינה מייצרת רכבי שטח. היא כן תיצר קרוס אובר", מסביר פאלמר: "הרכב ייקרא DBX ובימים אלה אסטון מרטין בוחנת מספר מקומות פוטנציאליים ליצורו. קיבלנו הצעות מפתוח ממדינות שונות, בין היתר בארה"ב, להקמת מפעל – ואנו בוחנים את הנושא. כיום הלקוחות העיקריים של אסטון מרטין נמצאים בשני מוקדי כוח עיקריים: ארצות הברית וסין - ושם הלקוחות אוהבים רכבי כביש שטח".

 

באשר לעתידה של אסטון מרטין מציין פאלמר כי החברה אינה שוללת את יצורו של דגם חשמלי: "ההסתברות ליצור רכב חשמלי גבוהה יותר מההסתברות לייצר דגם היברידי", מסביר פאלמר: "אני לא רוצה להיות המנכ"ל שבתקופת כהונתו הרגו את מנוע 12 הבוכנות המפורסם של אסטון מרטין. כיום אנו מפתחים ראפיד חשמלית, בעלת מערכת ארבע על ארבע שמנועה החשמלי יפיק אלף כוחות סוס. ההספק כהב גבוה מכיוון שאנו חייבים לפצות על אובדן הצליל הייחודי של אסטון מרטין באמצעות משהו. וכאשר הטכנולוגיה מאפשרת הרבה כוחות סוס, אנו שמחים לספק".

 

תומר דותן, מנכ"ל 'אוטו דיל', אמר כי במהלך ארבע השנים האחרונות חלה ברשת עלייה של כ-50% בביקוש לרכבי "סופר פרמיום". בשנת 2012 מכרה הרשת 30 מכוניות כאלה ואילו בשנת 2014 זינק המספר ל-46".

 

יצוין שמחירי מכוניות אסטון מרטין תחת היבואן החדש שונים ממחירי היבואנית הקודמת. כך לדוגמה מחיר המכונית ה"בסיסית" – הוואנטאג' קופה היה בשנה שעברה 910 אלף שקל. השנה מדובר ב-949 אלף שקל. ה-DB9 הבסיסית עלתה אשתקד 1.419 מיליון שקל ואילו השנה עומד מחירה על 1.703 מיליון שקל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x