שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מוסף 16.04.15
כותרת מוסף 16.4.15

מה אפשר לעשות עם ניחושים של עובדים?

לנבא מכירות, לקבוע גורל של מוצרים, לזהות את הרעיונות הכי טובים, להעריך לוחות זמנים ולצפות את תגובת הרגולטור

לנבא מכירות

בשוק הרכב תחזית מכירות מדויקת היא עניין קריטי: בגלל עלויות הייצור הכבדות החברות מנסות להימנע מייצור מיותר וממלאי עודף. כשג'נרל מוטורס נעזרה בשוקי ניבוי כדי לצפות את המכירות, ההנהלה חזתה מכירות של 150 אלף מכוניות "שבי" ועוד 250 אלף משאיות קלות, ושוקי הניבוי חזו מכירות של 97 אלף מכוניות ו־160 אלף משאיות. תוצאות האמת: 95 אלף מכוניות ו־152 אלף משאיות.

 

ג'נרל מוטורס ג'נרל מוטורס צילום: בלומברג

 

לקבוע גורל של מוצרים

בסט ביי ניהלה שוקי ניבוי רבים לאורך השנים, וכבר נרשמו שם דיוקים של 99.5% ואפילו 100% בניבוי מכירות של כרטיסי מתנה, למשל. החברה הקימה את מערכת TagTrade, שממצה מיותר מ־2,000 עובדים מידע על נושאים כמו שביעות רצון לקוחות, מועדי פתיחת חנויות ומכירות, ורוב הזמן שוקי הניבוי האלה מדויקים יותר מתחזיות המומחים. בין השאר ניבאו העובדים שחבילת שירות ללפטופים לא תצליח, מה שאפשר לחברה לשנות את התוכנית במהירות ולהציע מוצר טוב יותר.

 

לזהות את הרעיונות הכי טובים

בג'נרל אלקטריק הגו "שוק הדמיון של GE", למסחר ברעיונות למוצרים או טכנולוגיות חדשניים שמציעים העובדים. המסחר משקף עד כמה העובדים חושבים שהרעיונות הולמים את המטרות העסקיות של החטיבות השונות בחברה, למשל בריאות ואנרגיה, ועד כה השתתפו בו יותר מ־1,400 עובדים מ־42 מדינות.

 

למקד ולהגדיר סדרי עדיפויות

במוטורולה השתמשו בשוקי הניבוי בין השאר כדי ליצור סדרי עדיפויות ברורים, לקצר את זמן ההגעה של הרעיונות החדשים לשוק ולנהל את התהליך באופן יעיל. בעזרת שוקי הניבוי מספר הרעיונות החדשים שהחברה החליטה לאמץ הוכפל, מספר הרעיונות החופפים, שגררו בזבוז משאבים, נחתך בחצי, ומשך הזמן מאיסוף הרעיונות ועד השקת המוצר המוגמר בשוק התקצר מאוד.

 

להעריך לוחות זמנים

חברת ההנדסה הגרמנית סימנס השתמשה בשווקים כדי לנבא אם פרויקטים שהיא מבצעת יושלמו בזמן. בחלק מהמקרים עובדים הצליחו לנבא במדויק בכמה זמן הפרויקט יתעכב, מה שאִפשר לחברה להיערך בהתאם.

 

לצפות את תגובת הרגולטור

חברת התרופות משקיעות לעתים עשרות מיליוני דולרים בפיתוח מוצר שיכול להיכשל בשלב האישור הרגולטורי. כדי לצמצם את ההפסד, חברת אלי לילי נעזרה בעשרות מנהלי מוצר, כימאים וביולוגים, שקיבלו פרטים על תרופות שהמתינו לאישור ה־FDA והתבקשו לסחור בסיכוי של כל אחת מהן לקבל אישור. שלוש התרופות המצטיינות בסופו של המסחר היו אלה שבאמת קיבלו את אישור הרגולטור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x