$
תיירות

למרות תאונות המטוס האחרונות - טיסה היא עדיין אחת מדרכי התחבורה הבטוחות ביותר

על פי ההתאחדות הבין לאומית לתעבורה אווירית, ב-2014 שיעור התאונות האוויריות היה הנמוך בהיסטוריה. למעשה, הסיכוי לתאונת מטוס נמוך אפילו מהסיכוי להיפגע ממכת ברק

שירות כלכליסט 13:3026.03.15

התרסקות המטוס של חברת ג'רמן-ווינגס (Germawings) השבוע מעל האלפים הצרפתיים, שבה נהרגו 150 נוסעים ואנשי צוות, גורמת לרבים לתהות אם בכלל עוד בטוח לטוס.

 

שרידי המטוס שרידי המטוס צילום: BEA

 

התאונה האחרונה מגיעה אחרי מספר תאונות אוויר טרגיות במהלך השנה החולפת, ובכללן התרסקות מטוס אייר-אסיה בדצמבר, פגיעת הטיל במטוס מלזיה איירליינס טיסה 17 בקיץ שעבר והיעלמותו של מטוס מלזיה איירליינס, טיסה 370 לפני שנה. 

 

אולם חרף תאונות מסוקרות אלו, טיסה עודנה בטוחה ולמעשה הופכת לבטוחה עוד יותר. כך על פי מומחים בתעשיית התעופה.

 

"מדובר במספר מועט של אירועים בודדים. מבחינה סטטיסטית טיסה נותרת אחת מדרכי התחבורה הבטוחות ביותר. תאונות אוויריות יוצרות כותרות משום שהן משפיעות על מספר רב של אנשים. ההתרסקות השבוע גרמה לאובדן חיים משמעותי ועשרות משפחות ממדינות רבות נפגעו", אמר למרקט ווטץ' הנרי הרטוולט, אנליסט לתעשיית התעופה.

 

ההתאחדות הבין לאומית לתעבורה אווירית ציינה כי ב-2014 שיעור התאונות האוויריות היה הנמוך בהיסטוריה. על פי הארגון, בשנה זו שיעור התאונות היה 1 ל-4.4 מיליון טיסות. לשם השוואה – לאדם יש סיכוי של 1:12,000 להיפגע ממכת ברק. למשתתפים בלוטו האמריקאי Powerball Jackpot יש סיכוי של 1:175,000,000 לזכות בכל הקופה.

 

לג'רמן-ווינגס "לא הייתה תאונה בהיקף רחב לפני ההתרסקות הנוכחית וישנם כ-6,200 מטוסי איירבוס 320 הפועלים ברחבי העולם", אומר ג'ון ביטי, נשיא ומנכ"ל עמותת הבטיחות בטיסה (Flight Safety Foundation) המספקת הנחיות בטיחות לתעשיית התעופה והחלל.

 

גם ועדת הבטיחות בתחבורה של ארה"ב מצביעה על הנתונים שבידיה, לפיהם על אף הגידול במספר שעות הטיסה הרשומות, האסונות הגדולים מאד נדירים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x