• תפריט
רכב

בלעדי לכלכליסט

מחזיק זיכיון אסטון מרטין ימכור אותו, כדי לפנות מקום ללמבורגיני

יבואן מכונית העל הבריטית חיים דנינו נמצא במגעים מתקדמים עם שניים מבעלי אוטו דיל לסגירת עסקה שמוערכת ביותר מ־10 מיליון שקל. בענף מעריכים שדנינו מוותר על אסטון מרטין כדי לפנות מקום לזיכיון למבורגיני. הממונה על הגבלים בוחן את העסקה

תומר הדר 08:3012.02.15

שניים מבעלי אוטו דיל תומר דותן ומאיר אוחיון מקיימים מגעים מתקדמים עם אוטו ארט של חיים דנינו, יבואנית אסטון מרטין בישראל, לרכישת זיכיון השיווק של מכונית העל הבריטית - כך נודע ל"כלכליסט". על פי הערכות בענף, דנינו מעוניין בזיכיון השיווק של למבורגיני, והחברה האיטלקית מסרבת להעניק לו אותו כל עוד הוא מחזיק גם בזיכיון השיווק של אסטון מרטין ועל כן הוא מעוניין למכור אותו.

כיום מחזיקה אוטו ארט במרכז שירות בפתח תקווה ובאולם תצוגה גדול בהרצליה פיתוח, ועל פי הערכות גם הם יימכרו לדותן ואוחיון במסגרת העסקה. גורמים בענף מעריכים כי שווי העסקה גבוה מ־10 מיליון שקל, וכי פעילותה העסקית של אסטון מרטין בישראל תהיה נפרדת לחלוטין מזו של אוטו דיל.

 

שיווק אסטון מרטין בישראל החל לפני חצי שנה בלבד, ועד כה נמכרו כאן כ־15 מכוניות של המותג. מחיר דגם הבסיס שלה - V8 וואנטאז' - מתחיל בכ־910 אלף שקל וכמובן עולה ככל שמוסיפים שדרוגים, ואילו מחיר הדגם הבכיר ביותר - ואנקוויש וולנטה - מתחיל ב־2.17 מיליון שקל לפני תוספות. מחירי הדגמים של למבורגיני ינועו על פי הערכות בין 1.5 מיליון שקל לדגם הבסיסי ל־3 מיליון שקל לדגם הבכיר לפני תוספות. 

 

 

חברת למבורגיני, שהקים פרוצ'יו למבורגיני, החלה בייצור מכוניות ספורט בשנת 1963. מאז עברה תהפוכות רבות שכללו את רכישתה בידי קרייזלר האמריקאית ב־1987. כיום למבורגיני נשלטת בידי אאודי הגרמנית, ומייצרת שני דגמים: הורקאן ואוונטדור. גרסת הבסיס של ההורקאן מצוידת במנוע 5.2 ליטר בעל עשר בוכנות, המפיק 610 כוחות סוס. נתונים אלה מביאים אותה למהירות מרבית של 325 קמ"ש. דותן ואוחיון הקימו את אוטו דיל ב־1997, והחברה נמצאת כיום בבעלות משותפת שלהם ושל חברת אלייד, החברה האם של צ'מפיון מוטורס יבואנית פולקסווגן.

 

מותג יוקרה נוסף שצפוי להחליף ידיים בקרוב הוא פורשה. כפי שנחשף ב"כלכליסט", פורשה העולמית הודיעה ליבואנית הנוכחית, חברת מכשירי תנועה, כי עליה למכור את הזיכיון לאיש העסקים גיא מיוחס, המחזיק בכמה סוכנויות פורשה באירופה, ולא לצ'מפיון מוטורס, שהתעניינה גם היא ברכישתו.

 

מאוטו ארט נמסר: "בחצי השנה האחרונה פעלה החברה כיבואנית הרשמית של אסטון מרטין בישראל. נקרתה בפניה הזדמנות עסקית למכור את הפעילות לחברה פרטית בבעלות משותפת של תומר דותן ומאיר אוחיון, ולאחר בדיקה עמוקה החלטנו כי יש בכך תועלת עסקית לנו ולמותג. אוטו ארט תמשיך להיות חלק מענף הרכב בישראל".

 

תומר דותן, מאיר אוחיון וחיים דנינו סירבו להתייחס לדברים.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x