$
בארץ

מכרזי הרכבת הקלה בת"א יימשכו כרגיל, האוצר יעביר לנת"ע את התקציבים הדרושים

שר התחבורה כינס ישיבה עם נציגי האוצר ודחה את בקשתם לאחד את מכרזי הרכבת הקלה. עם זאת סוכם כי מכרז הקרונות הגדול יוקפא עד להתבהרות לוחות הזמנים המדויקים של הרכבת

ליאור גוטמן 18:5308.02.15

מכרזי הרכבת הקלה בתל אביב ימשיכו ללא שינוי והחשבת הכללית באוצר התחייבה להעמיד לנת"ע את התקציבים הדרושים. כך סוכם היום (א') בדיון אצל שר התחבורה ישראל כץ.

 

כץ דחה את בקשת האוצר לאחד מכרזי הרכבת הקלה בתל אביב במהלך ישיבה רבת משתתפים בנוכחות ראש אגף התקציבים אמיר לוי והחשבת הכללית מיכל עבאדי ביאנג'ו, והביע את מחאתו על כך שפקידי המדינה ניסו להתערב בפרויקט או בניהול נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה הממשלתית שמלווה את הפרויקט.האוצר דרש לרכז 4 מכרזים למכרז אחד כדי למנוע ניפוח עלויות. 

 

בכירים במשרד התחבורה שנכחו בפגישה סיפרו שהיא הייתה סוערת במיוחד. כץ התרעם על הניסיון של פקידי האוצר להתערב בניהול הפרויקט כאשר ברקע יש החלטת ממשלה שרק המדינה תישא בעלות.

 

בשעות הבוקר שלח מנכ"ל משרד התחבורה יצחקי מכתב לראש אגף התקציבים והזהיר כי "מוצע על ידיכם כי חברת נת"ע תפרסם מכרז לבחירת מנהל לפרויקט, על אף שברור כי פרסום המכרז עלול לגרום לעיכוב של שנתיים בקידום הפרויקט", כלומר שהשקת הקו הראשון של הרכבת משנת 2022 לשנת 2024.

 

העבודות על הרכבת הקלה בת"א העבודות על הרכבת הקלה בת"א צילום: ישראל סאן

 

יצחקי הציע כפשרה שמשרד האוצר יאשר את ההתקשרות עם מנהל הפרויקט אולם היא תתנה את המהלך בחיוב פרסום מכרז על ידיה שאז ייבחר קבלן הישראלי. יצחקי מזהיר שאיחוד מכרזים שונים (חשמול, תחנות) על ידי נת"ע יגרום לכך ש"ברמה הבינלאומית המוניטין של החברה ושל המיזם כולו יספוג מכה אנושה, מדינת ישראל תהפוך לבדיחה בעולם, וקיימת אי ודאות שחברות אשר הגישו הצעות למכרזי הקרונות יגררו את המדינה למאבק משפטי על ביטו המכרז בשלב כזה או אחר שלו".

 

החשבת הכללית תבדוק את מכרז הפיקוח

 

עוד הוסכם כאמור שכל מכרזי הרכבת (חפירה מזרחית, חפירה מערבית, תחנות ברחוב קרליבך) ימשיכו ללא שינוי והחשבת הכללית התחייבה להעמיד לנת"ע את התקציבים הדרושים. לעומת זאת, מכרז הקרונות הגדול יוקפא עד להתבהרות לוחות הזמנים המדויקים של הרכבת, כך שלא יווצר מצב בו הקרונות יגיעו חודשים ואף שנים רבות לפני שהרכבת תצא לדרכה.

 

נושא שלישי שעלה לדיון הוא שכירת חברת PB כמפקחת על הפרויקט. נת"ע ביקשה לשכור את PB ללא מכרז אבל בנובמבר האחרון עבאדי ביאנג'ו עצרה את ההתקשרות בטענה שלא ייתכן שחברה זרה תקבל 900 מיליון שקל ללא מכרז מסודר. בעניין זה כץ דווקא הסכים עם החשבת הכללית ואמר שהוא מבקש ממנה לזרז את הבדיקה אם ניתן לשכור את החברה כמפקחת, וכי כל החלטה שהיא תקבל מקובלת עליו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x