$
בארץ

נחשף בכלכליסט

בקרוב: ארבעה כבישי אגרה בכניסה לתל אביב

כפי שנחשף ב"כלכליסט", אחד השוליים של נתיבי איילון יהפוך לכביש אגרה ו-3 נתיבים מהירים נוספים יוקמו באורך כולל של כ־100 ק"מ. במקביל, משרד התחבורה מחפש אפליקציה שתזהה כמה נוסעים יש ברכב

ליאור גוטמן 19:3310.09.14

משרד התחבורה וחברת נתיבי אילון יפרסמו מחר (יום חמישי) מכרז לפיתוח אפליקציה שתאפשר זיהוי של מספר הנוסעים ברכב. לפי משרד התחבורה בכוונתם לאפשר זיהוי מהיר במקרה בו יש ברכב ארבעה נוסעים או יותר, זאת עבור שימוש נוכחי ועתידי בנתיבים מהירים.

 

הסיבה: על פי התקנון שמופעל בנתיב המהיר (בכביש שמחבר את נתב"ג לתל אביב) רכב בו יושבים ארבעה נוסעים או יותר פטור מתשלום נסיעה. נכון להיום על בעל הרכב לעצור לביקורת כדי לוודא כמה נוסעים יש ברכב, ובעתיד, כך לפי תפיסת משרד התחבורה, ימצא פתרון טכנולוגי שיאפשר לרכב לנוע בנתיבים ללא ביקורת מוקדמת.  

 

במשרד התחבורה מחדדים כי "ניתן להציע אפליקציה, המבוססת על זיהוי נוכחות מכשירי טלפון סלולאריים, הנמצאים ברכב, כאשר באחד מהמכשירים ("המאסטר") תוזן לאפליקציה מספרי הטלפון של הנוכחים ברכב. מכשיר "המאסטר" יקבל בחזרה אישור על הפטור מתשלום".

  

ישרת את כל הנתיבים מסביב לתל אביב

 

על פי ההערכות, הפתרון הטכנולוגי שיימצא עתיד לשמש גם נתיבים מהירים אחרים שיוקמו בכל הכניסות לתל אביב. כפי שפורסם ב"כלכליסט"

משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון מקדמים תוכנית להפוך את אחד השוליים של נתיבי איילון לכביש אגרה, כך שניתן יהיה לחצות את תל אביב ב15 דקות וללא תלות בעומס התנועה. התוכנית המלאה כוללת הקמת שלושה נתיבים מהירים חדשים שלאחר שתושלם סלילתם יקיפו את תל אביב ארבעה כבישי אגרה באורך כולל של כ־100 ק"מ. על פי ההערכות, ההפעלה הרשמית מתוכננת עד אמצע 2017.

  

כך למשל, בכניסה המזרחית מתוכנן לקום נתיב מהיר לאורך כביש 5 מצומת ירקונים עד לכניסה הצפונית לנתיבי איילון. אורכו של הנתיב צפוי להיות 10 ק"מ. כביש אגרה שני יכלול סלילת נתיב מכיוון צפון, שיחל באזור שפיים ויאפשר התחברות לנתיבי איילון בכניסה לתל אביב ממחלף גלילות. כביש האגרה מכיוון דרום יחל באזור ראשל"צ וגם בו תהיה כניסה לתל אביב.

  

החלק המרכזי בפרויקט הוא חיבור בין הנתיב הצפוי והדרומי. חיבור זה יאפשר "נתיב מהיר חוצה איילון", שאורכו יהיה 30 ק"מ והוא יאפשר נסיעה רציפה משפיים עד לראשון לציון, תוך שימוש באחד משולי הכביש הנוכחיים.

  

במסגרת התוכנית יוקמו שלושה חניונים: חניון ראשון יוקם באזור צומת מורשה ויחבר בין החונים שם לאזור רמת החייל הפקוק, השני ככל הנראה יוקם באזור הרצליה והשלישי באזור אצטדיון הכדורגל של ראשון לציון. במאי האחרון אושרה הקמת החניון הראשון.

 

שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי הנתיב המהיר הביא בשורה לאלפי אזרחים, "הנאלצים להתמודד מידי יום עם אחד מקטעי הדרך העמוסים ביותר בישראל והוא מספק פתרון יעיל ומהיר עבור נהגים המבקשים להגיע במהירות למרכז תל אביב. "הצלחת הנתיב המהיר ושירות ההסעות (שאטלים) הביאו לגידול במספר כלי הרכב, החונים בחניון של הנתיב וכיום הוא מגיע כמעט לתפוסה המקסימלית שלו" סיכם כץ.

   

הנתיב המהיר כיום הנתיב המהיר כיום צילום: שאול גולן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x