שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

צוק איתן השפיע גם על המוסכים: הביקורים במוסכי הדרום ירדו ביולי

מנתוני חברת גמא עולה כי מספר הכניסות למוסכים באזור הדרום היה נמוך בכ־25% מבאזור המרכז. גובה התשלום ירד אף הוא

תומר הדר 09:5718.08.14

מבצע צוק איתן נותן את אותותיו לא רק בקרב מוכרי המכוניות החדשות והמשומשות, שהעדיפו בחודש שעבר להישאר בבתיהם. עם הנפגעים מהמצב בדרום הארץ נמנים גם בעלי המוסכים, המתלוננים על ירידה במספר הלקוחות שהגיעו לתיקון רכבם, במיוחד בדרום.

כך, מנתוני חברת גמא ניהול וסליקה, העוסקת בסליקה מוקדמת של שוברי תשלום בכרטיסי אשראי והמרתם למזומן לבתי עסק קמעונאיים, עולה שבעוד שבמוסכי המרכז לא נרשמה ירידה מהותית במספר הלקוחות, מוסכי הדרום סבלו מירידה ניכרת במספר הלקוחות. מנתוני החברה עולה שבמהלך חודש יולי, מספר הכניסות למוסכים בדרום היו נמוכות בכ־25% ממספר הכניסות למוסכים מקבילים במרכז הארץ.

 

מוסך בימי שגרה. למבצע כמעט לא היתה השפעה במרכז מוסך בימי שגרה. למבצע כמעט לא היתה השפעה במרכז צילום: תומי הרפז

 

כך, בעוד שמספר הכניסות החודשי הממוצע למוסך במרכז עמד על 145, מספר הכניסות הממוצע למוסך בדרום עמד על 108 בלבד.

 

מנתוני גמא עולה שגם עלות התיקון במוסכי הדרום היתה נמוכה ממוסכי המרכז בעת הלחימה. עלות תיקון ממוצעת במוסך במרכז היתה 1,007 שקל, תוצאה ישירה של העדפתם של בעלי רכבים רבים לקצר את זמני הטיפול ככל האפשר, ולעתים לוותר על ביצוע תיקונים מסוימים. עם זאת, רוב התיקונים והטיפולים השוטפים בוצעו בזמן וכנדרש, ובעלי הרכבים ויתרו רק על תיקונים שוליים.

 

עלות תיקון ממוצעת בדרום, לפי החברה, היתה 998 שקל.

 

לדברי אריאל גנוט, מנכ"ל גמא, "בעלי המוסכים בדרום לא ניצלו את מצב החירום ולא העלו תעריפים, כפי שמוכיח מחיר ממוצע של תיקון, שהיה כמעט זהה במרכז ובדרום".

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x