$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

דוראד: "עיכוב במתן רישיון לתחנה יגרום לנזק של 100 מיליון שקל בחודש"

דוראד היתה אמורה להשיק את תחנת הכוח שלה באשקלון בעוד יומיים, אך משרד המשפטים מנע מתן רישיון סופי לתחנה מסיבה קפקאית: החלטת בית הדין לעבודה לאסור על ביצוע שינויים במשק החשמל במסגרת דיון על הבונוס השנתי של עובדי חברת החשמל

ליאור גוטמן 06:5427.04.14

"דוראד עומדת באופן מלא בכל התנאים לקבלת רישיון. לא נשלים בשום אופן עם שלילת הזכות שלנו לקבלת רישיון, ועיכוב בהענקתו יגרום לנו נזק של יותר מ־100 מיליון שקל בחודש", כך מזהירים את המדינה בעלי תחנת הכוח של דוראד באשקלון, בעקבות החלטת משרד המשפטים לעכב את מסירת אישור ההפעלה הסופי של התחנה.

 

האזהרה נמסרה למשרד המשפטים במכתב ששלחה אליו דוראד ביום חמישי, באמצעות עורכי הדין אהרון מיכאלי ויהודה רוזנטל ממשרד גולדפרב־זיגלמן. המכתב נשלח, לאחר שנחשף באתר "כלכליסט" כי תחנת הכוח, שטקס ההשקה הרשמי שלה תוכנן ליום שלישי, נדחה למועד בלתי ידוע.

 

ב־13 באפריל קיבלה התחנה רישיון מרשות החשמל, וחיכתה לחתימה סופית על הרישיון של שר האנרגיה סילבן שלום. אלא שזו לא הגיעה מסיבה שכלל אינה קשורה לדוראד: לפני פסח דן בית הדין האזורי לעבודה בחיפה בסכסוך בין הנהלת חברת החשמל לעובדיה סביב מתן בונוס שנתי לעובדים. במסגרת הסכסוך קבע בית הדין כי "כל גורמי המדינה יימנעו משינוי המצב הקיים". מאחר והפעלת התחנה הייתה "גוזלת" מחברת החשמל כ־6.5% מההכנסות שלה, במשרד המשפטים נולד חשש שאישור ההפעלה יביא את המדינה למצב של ביזיון בית המשפט.

 

תחנת הכוח של דוראד באשקלון תחנת הכוח של דוראד באשקלון צילום: בני מור

 

לאחר חשיפת "כלכליסט" על הקפאת מתן רישיון ההפעלה, טענו גורמים במשק החשמל כי חברת החשמל עצמה היא זו שלחצה על שר האנרגיה שלא לחתום על האישור. אלא שמבדיקת "כלכליסט" עולה כי הקשר היחיד בין החברה ללשכת השר היה בשיחת טלפון בינו לבין סמנכ"ל הרגולציה אורן הלמן, ששאל איפה חתימת השר על האישור לדוראד, ונענה כי זו לא תגיע. מי שעצר את מתן הרישיון הוא משרד המשפטים ששילב חוות דעת משפטיות ממחלקת דיני עבודה במשרד ומהמחלקה הכלכלית־פיסקאלית. שתי חוות הדעת גרסו שקיים חשש לביזיון בית המשפט, ולכן המכתב של דוראד נשלח למשרד המשפטים ולא למשרד האנרגיה.

 

במכתבה קוראת דוראד למדינה "לבחון היטב את עמדתה, שכן החלטה בלתי נכונה תחולל אירוע בעל משמעות אדירה במשק החשמל הפרטי ותעמיד בסכנה ממשית את המיזם שעל הוצאתו לפועל דוראד שוקדת מאז שנת 2003 בעידוד המדינה".

 

באופן אירוני, השותף הבכיר בתחנה (37.5%) היא חברת קצא"א הסמי־ממשלתית, כך שהחלטת משרד המשפטים למעשה מונעת הכנסות מהמדינה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x