שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

אחרי שקיעת הכביש, מחלף דרור יפתח לתנועה רק בפברואר

לפני כשבוע נחנך המחלף בטקס חגיגי, אולם הסופה שפגעה בישראל בסוף השבוע, גרמה לנזק במחלף ויהיה צורך להכשירו לשימוש בעלות של כמה עשרות מיליוני שקלים

ליאור גוטמן 16:4318.12.13

מחלף דרור, שהושק בקול תרועה לפני כ-10 ימים אבל נשאר חסום לתנועה, ייפתח באופן רשמי רק במהלך חודש פברואר. כך על פי הערכות בענף התחבורה. בשבוע האחרון נפגע המחלף קשה בשל מזג האוויר הסוער ונכון להיום הנסיעה בו מוגדרת כמסוכנת.

 

מחלף דרור מחבר בין כביש 4 (הכביש הישן לחיפה) לכביש 553, והוא אמור לצמצם את עומסי התנועה באזור השרון. עלות הבנייה שלו נאמדה ב-320 מיליון שקל.

 

הדמיית מחלף דרור הדמיית מחלף דרור

 

לפני כשבוע כאמור המחלף נחנך בטקס בנוכחות שר התחבורה ישראל כץ שאמר באירוע כי "מחלף זה הוא דוגמא לשילוב מוצלח של פתרונות למכוניות, אוטובוסים, רכבת שתעבור בעתיד במרכזו, אופניים והולכי רגל. כל אלה יפעלו בבטיחות זה

לצד זה, תוך שהם משתלבים בסביבה ירוקה".

 

הבעיה היא שטקס ההשקה בוצע לפני שהמחלף נפתח פיסית לתנועה, והסופה שפקדה את ישראל גרמה לנזק שידחה כאמור את הפתיחה הרשמית בכחודשיים.

 

בחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) מסבירים שהמכרז לבניית המחלף, שבוצע על ידי חברת רמט, בוצע בשיטת DESIGN BUILT (בו מקבל הקבלן אחריות הן על תכנון המחלף והן על ביצועו). מאחר והעבודות עליו לא הסתיימו, המחלף לא עבר לאחריותה ולכן מי שאחראי על ביצוע התיקונים הוא הקבלן עצמו. המחלף ייפתח לתנועה לאחר שהקבלן ישלים את תיקון כל הנזקים

 

עלות התיקונים, לרבות החלקים ששקעו והניקוז, נאמדת בכמה עשרות מיליוני שקלים.

 

 

המחלף ייפתח לתנועה לאחר שהקבלן ישלים את תיקון כל הנזקים"

בטל שלח
    לכל התגובות
    x