שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הזוכה במכרז רכבת ישראל לתחזוקת הקרונות - חברת אלסטום הצרפתית

מדובר במכרז בשווי 1.5 מיליארד שקל במסגרתו יוצאו לראשונה למיקור חוץ 30% מתחזוקת הקרונות של הרכבת. נושא זה עמד בבסיס הרפורמה הארגונית ברכבת ישראל

ליאור גוטמן 12:3309.10.13
חברת התשתיות הצרפתית אלסטום היא הזוכה במרכז רכבת ישראל לתחזוקת הקרונות. מדובר במכרז בשווי 1.5 מיליארד שקל במסגרתו יוצאו 30% מתחזוקת הקרונות של הרכבת לידי מיקור חוץ. החוזה בין הצדדים קובע שאסלטום תפעיל את מוסכיה 24 שעות ביממה ותעניק שירותי תיקונים וטיפולים במשך 15 שנה.
ברכבת ישראל מציינים שזו הפעם הראשונה שתחזוקת הציוד יוצאת למיקור חוץ. נושא זה עמד בבסיס הרפורמה הארגונית ברכבת ישראל, כאשר פרט לנושא התחזוקה הוחלט להקים שתי חברות בת (מטענים ופיתוח נדל"ן למסחר). למרות שהחלטת הממשלה בנושא הרפורמה התקבלה באפריל 2012, הקמת חברות הבת לא בוצעה עד היום.

 

רכבת ישראל רכבת ישראל צילום: ערן גרנות

 

חברת אלסטום פועלת בישראל למעלה מעשור בתחומי האנרגיה והתחבורה והיא אחת המקימות של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. לאחרונה הוזכר שמה במסגרת קרטל שהפעילה אלסטום העולמית כנגד חברת החשמל. קרטל זה, שניהל יחד עם סימנס, פעל לפני כ-15 שנה וקבע לחברת החשמל תמחור גבוה עבור רכישת ציוד להולכת חשמל ברחבי הארץ. לאחרונה קבע הממונה על ההגבלים העסקיים שחברת החשמל רשאית לתבוע את החברות, פעולה שתתבצע בשבועות הקרובים ובסכום שנע בין 2 ל-4 מיליארד שקל.

 

בהסכם שנחתם עם רכבת ישראל נקבעה תקופת חפיפה של 3 חודשים להקמת מערכי התחזוקה, כך שאספקת השירותים תחל בינואר 2014 במתחמי הרכבת בחיפה ולוד. "הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה, כפי שנחתם בהסכם, יביאו לעלייה ניכרת באיכות התחזוקה של הרכבת, תוך שילוב סטנדרטים ותקנים בינלאומיים. כמו כן, המהלך יאפשר לשפר את השירות לנוסעי הרכבת ולהכין אותה לאתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות", אמר שר התחבורה ישראל כץ. מנכ"ל הרכבת בעז צפריר, הוסיף שהמהלכים להוצאת חלק מתחזוקת הקרונות למיקור חוץ נועדו לחזק את פעילות רכבת ישראל וליצור את הבסיס הארגוני והמערכתי הנכון על מנת שהרכבת תוכל להפוך למוביל הלאומי של ישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x