שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

פרסום ראשון

209 עובדים של בטר פלייס יפוטרו לאלתר וללא שימוע

לאחר הפיטורים ישארו בחברה 111 עובדים בלבד. המפרקים הזמניים מבקשים מביהמ"ש לאשר להם לשלם לעובדי החברה את משכורת חודש מאי כמקדמה

זוהר שחר לוי ותומר הדר 16:3829.05.13
209 עובדים של חברת בטר פלייס יפוטרו לאלתר וללא שימוע, כך עולה מהודעה שהגישו מפרקי בטר פלייס היום (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז. לאחר הפיטורים יוותרו במצבת כוח האדם 111 עובדים בלבד. שופט ביהמ"ש המחוזי מרכז אילן שילה, קיבל את בקשת המפרקים לפיטורי העובדים. השופט כתב כי הוא מקבל את הבקשה "נוכח החלטתי מאתמול, הסכמת בא כוח העובדים ועמדת הכנ"ר".  

 

מפרקי קבוצת בטר פלייס, עוה"ד סיגל רוזן-רכב ושאול קוטלר הודיעו לבית המשפט כי אתמול התקיימה פגישה בינם לבין בא כוחם של העובדים, עו"ד אופיר רונן ובהשתתפות נציגי עובדי החברה שבמהלכה "הגיעו הצדדים להסכמות בנוגע לצמצום מצבת כוח האדם של החברות באופן מיידי".

 

על כן, מבקשים המפרקים מבית המשפט כי יאשר את פיטוריהם של 209 עובדים לאלתר וללא שימוע, כך שלאחר הפיטורים יוותרו במצבת עובדי החברה 111 עובדים בלבד. המפרקים אף הגישו לבית המשפט את רשימת העובדים שיפוטרו וציינו כי ייתכן וייערכו בה שינויים.

 

מכונית רנו של בטר פלייס (ארכיון) מכונית רנו של בטר פלייס (ארכיון) צילום: תומר הדר

 

בנוסף, מבקשים המפרקים הזמניים כי בית המשפט יאשר להם לשלם לעובדי החברה את משכורת חודש מאי כמקדמה על חשבון דין הקדימה שמגיע להם מקופת הפירוק עד לגובה הסכום שניתן לשלם על פי דין הקדימה. עובדים שמשכורתם לחודש מאי עולה על התקרה האמורה, תשולם להם מקדמה נוספת, על חשבון משכורת חודש יוני.

 

לבקשה הצטרף גם בא כוחם של העובדים, עו"ד רונן וכן צורפה תגובתו של כונס הנכסים הרשמי. "בית המשפט אישר את הפעלת חברות בטר פלייס על ידי המפרקים הזמניים", כתב בא כוח הכנ"ר, עו"ד אורי ולרשטיין לבית המשפט, וציין "כי ההפעלה תהיה מצומצמת ביותר". ולרשטיין הוסיף: "כמו כן הורה בית המשפט כי פיטורי העובדים ייעשו תוך התייעצות עם נציגם. בהתאם לנימוקי הבקשה, כך פעלו המפרקים הזמניים.. בנסיבות הקיימות יסכים הכנ"ר למבוקש".

 

לאור הסכמת בא כוח העובדים ובא כוח הכנ"ר צפוי בית המשפט לאשר בקרוב את הבקשה.

 

בא כוח העובדים, עו"ד אופיר רונן מסר: "ביחד עם צוות ההובלה של העובדים דנו עם המפרקים בנוגע לרשימת המפוטרים והמפרקים הזמניים הבטיחו להתחשב בצרכים של העובדים ולנסות להשאיר ככל האפשר בעבודה נשים בהריון, עובדים בעלי מוגבלויות ועובדים שיש להם בעיות מיוחדות. כמו כן, המפרקים הזמניים הבטיחו לשלם לעובדים את משכורת מאי כבר במהלך השבוע הבא. העובדים שימשיכו לעבוד בחברה, ישתפו פעולה עם המפרקים הזמניים על מנת לאפשר למכור את פעילות החברה לחברה אחרת במטרה שהמיזם יוכל להמשיך לעבוד בדרך זו".

 

"זו בעיקר תחושת החמצה ופספוס"

 

אחד מעובדי בטר פלייס שיתף היום את "כלכליסט" בתחושותיו: "זאת תחושה מאוד לא נעימה כמובן. זו בעיקר תחושת החמצה ופספוס. בסך הכל בחצי השנה האחרונה, מאז העזיבה של שי אגסי הרגשנו שיש מומנטום חיובי, מכרנו יותר והייתה תחושה חיובית הרגשנו שאנחנו בכיוון הנכון כלפי מעלה. המצב הזה בא לנו בהפתעה. זה לא נעים. כל העובדים אצלנו מאמינים במוצר וגם הלקוחות שלנו מרוצים. אני באופן אישי מכרתי לחברים שלי מכוניות חשמליות לאחר שהם התנסו ברכב שלי. הלקוחות רק רוצים שנמשיך להפעיל ולתת שירות כדי שיוכלו לנסוע. הם לא רוצים פיצויים או החזר רק שנאפשר להם להמשיך לנסוע ולתת שירות. זה מעיד על כך שכולם שבעי רצון. אם היה מדובר במוצר לא טוב אז מילא.

 

"כשהבנו לאן המצב הולך, אנחנו העובדים התארגנו בהתאם ושכרנו עורך הדין שידאג למה שמגיע לנו. כולם כאן בהרגשה של החמצה ותסכול מזה שזה לא הצליח. שמעתי, ממה שפורסם, שיש כמה שמעוניינים ברכישת הפעילות, אני מקווה שזה יצליח".

 

העובד סיפר עוד העובדים אינם יודעים עדיין מי מהם ברשימת המפוטרים, וככל הנראה ידעו זאת רק מחר. "להבנתי", אמר, "משאירים צוות מצומצם שימשיך להפעיל בשבועיים הקרובים וכל השאר יילכו הביתה. אני מניח שאני מבין המפוטרים כי אני לא מתעסק באופרציה המדויקת של מתן שירות אלא בעבודת מטה. אני כבר השלמתי עם זה אחרי השבוע האחרון, הכנתי את עצמי לכך. יש עובדים מוכשרים בבטר פלייס, על כל משרה היו קופצים, סיירת של מוכשרים, אני מניח שנמצא את מקומנו".

 

מחר דיון בכנסת

 

בתוך כך, בעלי המכוניות החשמליות של בטר פלייס הנוסעות בכבישי ישראל דורשים הגנה על תשתית הטעינה והחלפת הסוללות של בטר פלייס, כך עולה מנייר העמדה של העמותה לקידום תחבורה חשמלית בישראל שיוגשו מחר לוועדת הכלכלה בכנסת במסגרת הדיון בנושא פירוקה של בטר פלייס שיתקיים מחר בבוקר.

 

על פי הנתונים שמציגה העמותה לכנסת דורשים בעלי המכוניות החשמליות הגדרה של תחנות החלפת הסוללה של בטר פלייס כתשתית לאומית חיונית, שתיתמך על ידי מדינת ישראל ותותאם בעתיד לרכבים אחרים בעלי סוללה מתחלפת. בנוסף דורשים חברי העמותה פטור מארנונה לתשתית רכב חשמלי (תחנות ההחלפה) לשלוש שנים.

 

מעבר לכך דורשים בעלי הרכבים החשמליים הנחיה ממשרד האנרגיה להציג תוכנית לפרישת רשת טעינה ציבורית בכל רחבי המדינה שאינה מסתמכת רק על חברת החשמל ותיקון לחוק המקרקעין שיאפשר התקנה פשוטה של עמדות טעינה בבתים משותפים, כמו גם הטבה בשווי השימוש לרכבים חשמליים.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x