$
רכב

צעצועים לעשירים: המכוניות החדשות במועדון מיליון השקלים בישראל

מיתון? הצחקתם את עשירי ישראל. גם ב־2013 יזכו מי שיכולים להוציא לפחות מיליון שקל על ארבעה גלגלים לחידושים מרעננים: ממנוע שמפיק 583 כוחות סוס ועד למערכות אלקטרוניות שיהפכו כל נהג לגיבור בשטח

תומר הדר 08:2111.03.13
בעוד ענף הרכב בכללותו נערך לכניסה לתקופה קשה בשנת 2013, בשוק היוקרה המגמה הפוכה לחלוטין. במקביל לירידה במכירות מכוניות עממיות מתחילת השנה שמופיעה בטבלאות המסירות של איגוד יבואני הרכב, רוב מותגי היוקרה רשמו דווקא עלייה במכירותיהם.

 

יבואני הרכב מוכנים לקראת הלקוחות שיכולים להוציא יותר ממיליון שקל כדי לנסוע במכונית ייחודית. "כלכליסט" מציג את המתמודדות המובילות שימתינו השנה לעשירי ישראל בסוכנויות ויתחרו על מיטב כספם.

 

מרצדס קבריולה

מנוע בנפח 6.2 ליטרים

 

מכונית הספורט האקזוטית מרצדס SLS החזיקה בשנה שעברה למשך פרק זמן קצר בתואר המחייב "המכונית היקרה בישראל", לאחר שלחלונה הוצמד תג מחיר של 2.2 מיליון שקל. בחודשים הקרובים תגיע לארץ מרצדס חדשה ויקרה עוד יותר: גרסת הקבריולה של ה־SLS, שתעלה יותר מ־2.5 מיליון שקל.

 

כמו ב־SLS הרגילה, גם הדגם הפתוח הוא מכונית שמיועדת בעיקר למי שמעוניין לזנק בשברירי שנייה למהירויות גבוהות. לשם כך הותקן בה מנוע בעל שמונה בוכנות בנפח 6.2 ליטר, שמפיק 583 כוחות סוס, שמזניקים את המרצדס הפתוחה ל־100 קמ"ש ב־3.7 שניות. למכונית יש תיבת הילוכים בעלת שבע מהירויות, שמעבירה את הכוח האדיר שלה באמצעות גל הנעה מיוחד מסיבי פחמן. כדי שהמרצדס תוכל לעצור ביעילות, מותקנים בגלגליה הקדמיים בלמים בעלי שש בוכנות, אך לקוחות מוטרדים יכולים לבחור בהזמנה אישית בערכה משודרגת של בלמים קרמיים.

 

מרצדס  SLS קבריולה. מחיר:  2.5 מיליון שקל. אטרקציה בולטת:  מזנק ל־100 קמ"ש  ב־3.7 שניות מרצדס SLS קבריולה. מחיר: 2.5 מיליון שקל. אטרקציה בולטת: מזנק ל־100 קמ"ש ב־3.7 שניות

 

ריינג' רובר 5.0

פינוקי שטח

 

הריינג' רובר המקורי נועד לשמש את עשירי בריטניה, שביקשו לסייר באחוזותיהם ברכב בריטי אצילי מדיף ניחוחות יוקרה, בלי הצורך לתפעל בעצמם רכב שטח פרימיטיבי ורועש. הריינג' רובר החדש נועד לשמש מתעשרים חדשים מבייג'ינג ומסנט פטרבורג, שמבקשים לסייר ברחובותיהן הקשוחים ברכב הודי יוקרתי, שיכול לקרוע את משעולי הסהרה.

 

הריינג' רובר החדש משווק גם בישראל וגרסתו הבכירה ביותר עולה 1.295 מיליון שקל. בתמורה יקבלו הרוכשים הפוטנציאליים את רכב השטח המפנק ביותר בעולם. בתפריט: מנוע בנזין בנפח 5 ליטרים, ומנוע אימתני שמפיק 510 כוחות סוס, המסוגלים להזניק את 2.3 הטונות של הריינג' רובר ל־100 קמ"ש ב־5.4 שניות. הריינג' רובר החדש מצויד גם באחת ממערכות ההנעה הכפולה המשוכללות ביותר שמותקנות כיום בכלי רכב סדרתיים. המערכת כוללת כמה מצבי נסיעה, שמאפשרים לברור את תוואי השטח. המערכות האלקטרוניות הללו יגרמו לכל נהג להיראות כמו גיבור בשטח.

 

ריינג' רובר 5.0. מחיר:  1.295 מיליון שקל. אטרקציה בולטת:  כמה מצבי  נסיעה בשטח ריינג' רובר 5.0. מחיר: 1.295 מיליון שקל. אטרקציה בולטת: כמה מצבי נסיעה בשטח

 

מזראטי 4 דלתות

גיר בהתאמה לנהג

 

מזראטי נחשבת לשם חדש יחסית בנוף המקומי, לכן הקהל בישראל זכה להכיר רק דור אחד של הקוואטרופורטה ("ארבע דלתות" באיטלקית). דור זה, ששיווקו בישראל החל רק בשנה שעברה, נמצא בסוף חייו, ובחודשים הקרובים תגיע אלינו קוואטרופורטה חדשה, שמחירה יהיה 1.23 מיליון שקל.

 

הקוואטרופורטה עצמה מיועדת להתמודד ראש בראש מול מרצדס, אאודי וב.מ.וו, אך כנהוג במזראטי, הדגש העיקרי הוא על ביצועים. המנוע בדגם החדש הוא בנפח 3.8 ליטרים שמפיק 530 כוחות סוס ומזניק את המכונית ל־100 קמ"ש ב־4.7 שניות.

 

כדי לגרום לכל נהג להיראות טוב, הקוואטרופורטה מצוידת במערכת שמגבילה את מידת העברת המשקל בעת תמרונים קיצוניים, ובתיבת הילוכים שמסוגלת להתאים את העברת ההילוכים לסגנונו של כל נהג. במזראטי שמים גם דגש רב על פאר, ומציינים שהלקוחות יוכלו לבחור בעצמם את שילובי העור והעץ בתא הנוסעים, כדי למנוע מצב שבו בעלי המכונית יסבלו מכך שאחד מחבריהם יתהדר בקוואטרופורטה בעלת תא נוסעים דומה.

 

מזראטי קוואטרופורטה. מחיר:  1.23 מיליון שקל. אטרקציה בולטת:  מערכת מיוחדת  לתמרונים קיצוניים מזראטי קוואטרופורטה. מחיר: 1.23 מיליון שקל. אטרקציה בולטת: מערכת מיוחדת לתמרונים קיצוניים

 

לקסוס פרימיום

שיאצו, מישהו?

 

לימוזינת היוקרה של לקסוס, ה־LS, אינה מחזה נדיר בכבישי ישראל, אך גם לכלל יש יוצאים מן הכלל. השנה תשווק ה־LS בישראל בגרסה מיוחדת, High Premium שמה, במחיר של 1.2 מיליון שקל. ה־High Premium מצוידת במנוע בנזין בנפח של 5 ליטרים ובמנוע חשמלי שמסייע לו, ומוריד את פליטת המזהמים של מנוע הבנזין. ההספק המשולב של המנועים הוא 445 כוחות סוס. ה־High Premium מזנקת ל־100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות, אך הביצועים אינם העיקר אלא מה שבפנים.

 

בדגמי High Premium מותקנת מערכת שמשחררת יונים שליליים לחלל הרכב, שמטהרים את האוויר בו וגם מווסתים את הלחות בתא הנוסעים. זה לא הכל: ה־LS הבכירה מצוידת במושב אחורי שבו מותקנים מערכת שיאצו והדום לרגליים, עם אפשרות להטות את המושב עד למצב שבו הוא הופך כמעט למיטה. בתא הנוסעים יש גם שולחן עבודה, כונן בלו ריי, מקרר ומסך 12.3 אינץ' לצפייה בסרטים. כדי לא להטריד את שלוות הנוסעים, המכונית מצוידת בחישוקי סגסוגת חלולים, לבידוד מרעשי כביש.

 

לקסוס  LS High Premium. מחיר:  1.2 מיליון שקל. אטרקציה בולטת:  מתקן לפיזור יונים שליליים לקסוס LS High Premium. מחיר: 1.2 מיליון שקל. אטרקציה בולטת: מתקן לפיזור יונים שליליים

 

אאודי RS7

305 קמ"ש למעוניינים

 

בשבוע שעבר חשפה אאודי רשמית בתערוכת ז'נבה את ה־RS7 ספורטבק, גרסתה הבכירה ביותר של ה־A7 החדשה. צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, תייבא את ה־RS7 ללקוחות שיחשקו בה במחיר של כמיליון שקל. ל־RS7 יש מנוע צנוע במונחים של מכוניות יוקרה ספורטיביות – 4 ליטרים בלבד. אולם הוא מפיק 560 כוחות סוס בעזרת צמד מגדשי טורבו.

כדי שצליל המנוע של ה־RS7 לא ירמוז על הנפח הצנוע, מצוידת המכונית במערכת מיוחדת שמעבה את הרעש בלחיצת כפתור.

 

על פי נתוני אאודי, ה־RS7 תזנק ל־100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות ותגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש. תמורת תוספת תשלום ניתן להסיר את מגביל המהירות המותקן ברכב ולהגיע באין מפריע ל־305 קמ"ש.

 

אאודי RS7. מחיר: מיליון שקל. אטרציה בולטת: בלחיצת כפתור ניתן להגביר את צליל המנוע אאודי RS7. מחיר: מיליון שקל. אטרציה בולטת: בלחיצת כפתור ניתן להגביר את צליל המנוע

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x