• תפריט
רכב

מנהל פרויקט הרכב של החברה לישראל: היעד הוא 450 אלף מכוניות בשנה

וולקר שטיינווסר, סגן יו"ר המותג קורוס שמשותף לחברה לישראל ולחברת צ'רי הסינית, מספר על התוכניות לכבוש את השוק הסיני

תומר הדר 19:2007.01.13
בחודש מרץ הקרוב תוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בז'נבה הקורוס, המכונית המיוצרת בשיתוף על ידי החברה לישראל ויצרנית הרכב הסינית צ'רי. בימים אלה מתארח בישראל וולקר שטיינווסר, סגן יושב הראש של קורוס. בראיון ראשון לתקשורת הישראלית מפרט שטיינווסר את תוכניותיה של קורוס.  

יוצרים מותג סיני

 

לדברי שטיינווסר, "אנו יוצרים היסטוריה אך מתכוונים לעתיד. שוק הרכב הסיני הוא השני בגודלו בעולם אחרי ארה"ב. אלא שארה"ב אינה גדלה עוד, ואילו בסין השוק עדיין צומח. הסבירות שבשנים האחרונות יהיה גידול שנתי של 8%-10% גבוה מאוד. עם זאת, תעשיית הרכב בסין עדיין אינה מבוגרת מספיק. לפני כ-30 שנה הממשלה החליטה על הקמת תעשיית רכב סינית – ובראש ובראשונה הקימו שיתופים עם יצרני רכב בינלאומיים כגון פולקסווגן וביואיק. הידע הנוגע לייצור רכב עדיין מוגבל. בנוסף ליצרנים הבינלאומיים ישנם גם יצרנים מקומיים כמו צ'רי, ג'ילי  שיודעים כיצד לייצר רכב, אך אינם יודעים כיצד לפתח רכב, ולכן האיכות נמוכה. בסין המותגים המועדפים נמצאים בבעלות אירופית ואמריקאית. הממשלה הסינית הבינה זאת ודורשת מיצרני הרכב העולמיים להקים חברות רכב מקומיות – כלומר מותגים מקומיים. לכן החברות הבינלאומיות שחודרות לסין מספקות טכנולוגיה פחותה באיכויותיה".

 

שטיינווסר מוסיף כי "החזון שלנו הוא להיות מותג בינלאומי ואיכותי שיוכר ברחבי העולם כמותג סיני ייחודי ולא כמו היצרניות הגדולות שמייצרות רק לשוק הסיני".

 

קורוס. הממשלה הסינית דורשת להקים חברות רכב מקומיות קורוס. הממשלה הסינית דורשת להקים חברות רכב מקומיות

 

לא רוצים מהנדסים צרפתים

 

בדבריו מפרט שטיינווסר גם את הרכב עובדי החברה. לדבריו מתוך כ-1,000 עובדים 70% הם מקומיים והיתר אירופיים ואמריקאים. עוד מדגיש שטיינווסר כי כמחצית מצוות הפיתוח מורכבת ממהנדסים אירופיים.

 

במפתיע מציין שטיינווסר כי "בצוות הפיתוח שלנו אין צרפתים, איכות עבודתם אינה עומדת בסטנדרטים שלנו. אנו מעדיפים מהנדסים גרמנים". גם איכותם של רכבי צ'רי, שותפתה הסינית של החברה לישראל, לא עמדה בסטנדרטים הנדרשים: "בתחילת הדרך צ'רי הציעה שנשתמש בפלטפורמות קיימות של רכבי צ'רי אך סירבנו - הם היו קטנים מדי ולא מספיק בטוחים", מסביר שטיינווסר. "בסך הכול ביכולתנו לייצר כ-150 אלף רכבים בשנה אך היעד הוא 450 אלף רכבים בשנה".

 

לדבריו "הצרכן הסיני שונה בחשיבתו מצרכן מערבי, הם לא מרוויחים הרבה, אך הם לא מוציאים הרבה, והם מאמצים חידושים. מבחינת מיתוג, אנו ממוצבים מעל רכב קוריאני ושואפים להתמודד מול פורד, הונדה וביואיק. האמצעים העיקריים הם עיצוב, חידושים במערכת הבידור , גודל ובטיחות, שכיום יצרני הרכב הסינים אינם מציעים".

 

שטיינווסר הוסיף כי "מבחינת בטיחות, כל המבחנים שביצענו מצביעים על יכולת לקבל ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מבחינת פריסת סוכנים, אנו מכוונים לפריסה של 150 סוכנים ברחבי סין".

 

שטיינווסר. "הצרכן הסיני חושב אחרת" שטיינווסר. "הצרכן הסיני חושב אחרת" צילום: אוראל כהן

 

עוד אמר כי בעתיד תשיק החברה מכונית האצ'בק בעלת חמש דלתות, מכונית סטיישן ורכב כביש שטח - כולן יתבססו על אותה הפלטפומה. לדבריו בתערוכת הרכב בז'נבה תוצג מכונית הסדאן ומכוניות תצוגה שייצגו את רכב הכביש שטח ומכונית הסטיישן. באפריל רכבים אלה יוצגו גם בשנגחאי בתערוכת רכב מקומית. "הסיבה לכך היא שבסין מאמינים שמה שנתפס במערב כאיכותי נושא בערך גבוה, ובכוונתנו לנצל את המומנטום מן החשיפה במרץ, ולאחר מכן להציג את הרכב בפני הסינים".

 

ניר גלעד ניר גלעד צילום: אוראל כהן

רכב חשמלי רק ב-2017

 

באשר לתוכניות השיווק והיצע הדגמים, אחת השאלות העיקריות שעולות מתייחסת למכונית קורוס חשמלית שתשתמש בין היתר בתשתיות של בטר פלייס, אך במפתיע מדגיש שטיינווסר כי רכב חשמלי של קורוס יוצג רק בעתיד הרחוק: "אנו מתכוננים לשווק את המכוניות באירופה ב-2013, אך השוק העיקרי יהיה סין. שיווק רציני באירופה יחל בשנת 2015. היצע הגרסאות יכלול מנוע בנפח 1.6 ליטרים שיוצע עם טורבו וללא טורבו ועם תיבה אוטומטית בעלת שני מצמדים או ידנית.

רכב הכביש שטח יהיה היברידי – הסרן הקדמי יונע במנוע בנזין והאחורי במנוע חשמלי שיוכל לתת טווח נסיעה של כארבעה קילומטרים. המערכת הזו יכולה לשמש אותנו גם לגרסה חשמלית. אך גרסה חשמלית תוצג רק לקראת 2017".

 

עוד מדגיש שטיינווסר כי  קורוס לא תייצר רכבי דיזל כלל: "בסין אין תמיכה ממשלתית ברכבים כאלה, ולכן אין בכוונתנו

לייצרם. פיתוח מנועי דיזל הופך יקר ואיננו רואים בהם פיתרון עתידי".

 

ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, דיבר על ההשקעה במותג: "חלק מהפיתוח שלנו הוכיח כי תעשיית הרכב הסינית נמצאת בפני פריחה. עמיתים שלנו הציעו לנו ליצור רכב. הסינים חשדו בכוונותנו בתחילת הדרך והבהירו לעידן עופר (בעלי החברה לישראל) שיהיה עליו להפקיד מראש 200 מיליון דולר כהשקעה ראשונית, אך אנו דרשנו לוודא שאכן מדובר בפרויקט כדאי. להבנתנו היה מקום לעשיית עסקה. עידן הודיע בשעתו בשנת 2007 כי ימשיך בעסקה, ולקראת תום 2008 התקבלו האישורים המתאימים". גלעד הוסיף כי הייעוץ העסקי בנושא בוצע בשיתוף עם חברת מקינזי.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x