$
רכב

מהירות הסלון

הישיבה בב.מ.וו סדרה 7 החדשה משכיחה מהנהג שהוא נוסע על כביש ומזכירה יותר ישיבה נוחה בספת עור מתכווננת בסלון מבודד. ה־7 תתאים למי שלא מתרגש ממבטים מבוהלים של נהגים שממהרים לפנות לו את הדרך

תומר הדר 08:5524.12.12

משהו השתנה באולם התצוגה של ב.מ.וו בתל אביב, והכוונה אינה רק להעברת הבעלות מידיה של קמור לידי דלק מוטורס. זה לא הריהוט החום והמיושן שהוחלף במשטחי תצוגה לבנים ומבהיקים; אלה לא אנשי הצוות העייפים שהוחלפו בצוות חדש ודינמי; וזו גם לא נוכחותו של מנכ"ל דלק מוטורס גיל אגמון, שמתעקש לבלות את בוקר יום שישי באולם התצוגה של ב.מ.וו. זו האווירה. משהו בלקוחות השתנה. הם שקטים יותר. מנומסים יותר. עדינים יותר. פעם הייתי עד לקטטה שפרצה באולם התצוגה של ב.מ.וו - לקוח שלא היה מרוצה משירותי המוסך התעקש להבהיר למנהל את דעתו על השירות. היום פשוט אין יותר מוסך בסמוך לסוכנות בתל אביב. הלקוחות מופנים אחר כבוד למוסך המרכזי בפתח תקווה. הסוכנות עצמה היא זמנית בלבד. בעוד כמה שנים המכוניות של ב.מ.וו יימכרו בסוכנות ייעודית שתוקם בקצה רחוב המסגר. ולמרות השינוי בקליינטורה, יש משהו מעורר חוסר שקט בנהיגה בב.מ.וו סדרה 7 החדשה. זו לא המכונית חלילה, אלה המבטים. ברמזור הם מנסים להסתכל דרך החלונות הכהים, כדי לבדוק מי נוהג במכונית. בחניון שליד הים השומר הבטיח לשמור אישית על המכונית - תיקח את הזמן, חביבי, אני שם עין כמה שצריך. באאודי אף אחד לא מסתכל דרך החלון. גם לא בלקסוס. אאודי ולקסוס לא פחות נאות מב.מ.וו סדרה 7. לא פחות זולות. לא פחות ביצועיסטיות. אולי זה אני.

 


 

לנסוע על כריות אוויר

 

מה בכלל חדש בב.מ.וו סדרה 7? התשובה היא שהרבה. בשוק לימוזינות היוקרה היצרניות לעולם אינן שוקטות על השמרים ומקפידות להוציא עדכונים חדשים מדי כמה שנים, כדי להבטיח שלקוחותיהן לא ילכו חלילה לרעות בשדות זרים, כלומר אאודי ומרצדס. ה־7 המחודשת מצוידת בין היתר במנוע חדש, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות, ממשק שליטה חדש לחלוטין למערכות הרכב השונות, ומערכת מתלים והיגוי שניתנת לכיול בהתאם לדרישותיו של הנהג. הנהג דורש מצב "נוחות פלוס". ב.מ.וו סדרה 7 החדשה שמחה לספק. ה־7 החדשה אינה נוסעת על קפיצים כמו פשוטות העם, אלא על מערכת של כריות אוויר. לא סתם אוויר, אוויר גמיש. בלחיצה על כפתור אפשר לומר לב.מ.וו להפוך מכרית נוצות לרוצחת כבישים מקצועית. סליחה, לא רוצחת, צולחת כבישים מקצועית. לא היינו רוצים להעליב את האנשים הלא נכונים.

 

עכשיו סדרה 7 שועטת צפונה בגשם שוטף. דמיינו ישיבה בספת העור הטובה ביותר שתוכלו לרכוש לסלון ביתכם, ספה מתכווננת, עם ניחוח עמוק של עור. ליד הספה יש מערכת סטריאו משובחת של באנג אנד אולפסן, תבחרו לכם אולי משהו קלאסי. שימו איזה דיסק. תיהנו מהשקט. ועכשיו דמיינו שכל השקט הזה, הריח של העור והצלילים הנקיים מסוגלים לטוס צפונה בכביש חוצה ישראל, בגשם שוטף. מידת ההקפדה על הפרטים הקטנים בסדרה 7 החדשה מטרידה. קחו לדוגמה את תיבת ההילוכים האוטומטית. יש לה שמונה מהירויות. זה לא שהיא ממש צריכה שמונה מהירויות, אבל יש. לקסוס התחילו בזה ראשונים. במרצדס מיהרו להכניס גם שמונה הילוכים, שיהיה. ועכשיו יש גם לב.מ.וו. התיבה הזו מחוברת למנוע בעל שש בוכנות ומגדש טורבו גדול ממדים. והמנוע הזה שקט, עד שהנהג דורש ממנו לא להיות שקט. וגם אז הוא לא ממש רועש, רק משמיע את הצלילים הנכונים. והכל עובד בהרמוניה מעוררת השתאות.

 

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה. מנוע חדש, לצד ממשק שליטה חדש למערכת הרכב ב.מ.וו סדרה 7 החדשה. מנוע חדש, לצד ממשק שליטה חדש למערכת הרכב צילום: אתר ב.מ.וו

 

גם בפנים הב.מ.וו עברה שדרוג של מערכת ההפעלה. עכשיו לא צריך יותר לפתוח את תא המטען, אפשר פשוט להעביר את הרגל מתחת לפגוש האחורי והוא ייפתח אוטומטית. כדי לחנות במקומות צרים ה־7 החדשה תבקש מלוויין לשדר תמונה אל תוך מסך מגע בלוח המחוונים, שמקרין תמונה של הרכב מהלוויין. כדי לקיים ישיבות בתוך המכונית אפשר לסנכרן בו זמנית כמה מכשירי טלפון, וכאשר הב.מ.וו מאטה אנרגיית הבלימה נאגרת כדי לטעון את מצבר הרכב.

 

ולמרות כל אלה, הם מפחדים ממני. בנתיבי איילון, מישהי בקיה אדומה ממהרת לפנות לי את הנתיב הימני. כשאלומת פנסי הקסנון הקרה של ה־7 מבליחה קדימה, הקיה ממהרת לטוס הצידה מן הנתיב, אבל אני בכלל ילד טוב, נוסע בנתיב הימני. לא צריך לזוז בשבילי. זה גם לא ממש חוקי לעקוף מימין. אז אני זז לשמאל ומעביר את בורר המתלים ממצב נוחות למצב ספורט. ה־7 החדשה מתעוררת. המנוע נשמע נחוש יותר, ההגה מתקשח וגם המתלים, אך במפתיע, ה־7 לא ממש רוצה להשתולל. נכון שהיא מהירה מאוד ומוקפדת מאוד, אך לא מדובר כאן במכונית ספורטיבית. היא גם לא צריכה להיות. למחרת, ה־7 שבה לסוכנות. גם בימי ראשון שקט כאן. גם לי יש שקט. אף אחד לא מסתכל יותר.

 

שום מרווח לטעויות

 

מהן המסקנות? קודם כל, ב.מ.וו סדרה 7 היא מכונית מצוינת. למען האמת, אין כאן שום הפתעה. מתכנני מכונית שנועדה להתחרות במרצדס S קלאס ובאאודי A8 ודומותיהן אינם יכולים להרשות לעצמם שום מרווח לטעויות. בשום דבר. לא בנוחות הנסיעה, לא באיכות תא הנוסעים, וגם לא בתהליך יצירת הזהות המותגית של המכונית. עם זאת, ולמרות השינוי האדיר שניכר שחל בתהליכי השיווק של ב.מ.וו בישראל, עדיין יש משהו מטריד באופן שבו הציבור מתייחס למי שנוהג בב.מ.וו סדרה 7. כשעם ישראל נחרד למשמע האפשרות ששר בישראל ייסע בב.מ.וו סדרה 5, היה מדובר בבורות - ב.מ.וו סדרה 5 אינה מכונית יוקרה, וברוב המדינות אינה ראויה אפילו לשמש עוזרי שרים. אך ב.מ.וו סדרה 7 היא סיפור אחר לחלוטין, והרוכשים יצטרכו להחליט מה יותר חשוב להם: התדמית או המוצר. התדמית נמצאת בימים אלה בטיפול. המוצר כבר כיום מצוין.

 

ב.מ.וו 740

מנוע: בנזין, נפח 2,979 סמ"ק, הספק מרבי 320 כ"ס, מומנט מרבי 45.9 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 250 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־5.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 12.6 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 9.3 ק"מ לליטר

בטיחות: 8 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 9

מחיר: 670 אלף שקל

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x