$
בארץ

"תוך חמש שנים יעלו על הכביש מיליון מכוניות - אנשים יעמדו בכבישים ולא יוכלו לזוז"

כך מזהיר מנכ"ל חברת נתיבי תחבורה עירוניים, האחראית על הקמת מסילות רכבות תחתיות ועיליות בגוש דן. לדבריו, "בסוף הרבעון הראשון של 2013 כבר נתקדם עם בחירת הגוף שיחפור את המנהרות תחת ת"א"

ליאור גוטמן 16:2004.12.12

"אם בכל שנה נוספים לכבישי הארץ, נטו, 200 אלף כלי רכב חדשים הרי שבתוך חמש שנים יהיו כאן עוד מיליון כלי רכב, וזה אומר שאנשים פשוט יעמדו בכבישים ולא יוכלו לנוע", כך הזהיר מנכ"ל חברת נת"ע יצחק זוכמן.

 

נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) היא החברה שאמונה על הקמת מערכות הסעת ההמונים באזור גוש דן לרבות קו הרכבת הראשון ("הקו האדום") בתל אביב שיחבר אותה בקצוות לפ"ת ובת-ים ועתיד לפעול כבר ב-2017. כפי שנחשף ב"כלכלסיט" האוצר הקים ועדת בדיקה לחברה לאחר שגוף הביקורת הצרפתי שמלווה את הפרויקט גילה חשש לחריגה בהיקף של 2-3 מיליארד שקל בעלויות ההקמה כמו גם אפשרות דחייה של ההפעלה ל-2019.

 

מנכ"ל נת"ע יצחק זוכמן מנכ"ל נת"ע יצחק זוכמן צילום: אסף שילו ישראל סאן

 

על פי החלטת ממשלת ישראל עד 2025 ינועו בגוש דן 8 קווי רכבות תחתיות ועיליות. כדי להתגבר על בעיות ביורוקרטיות הוקם היום צוות משותף של נת"ע ומינהל מקרקעי ישראל להקצאת שטחי עבודה בחלק מתוואי הרכבת כמו גם מציאת שטחי פינוי עפר לזוג המנהרות שיעברו תחת תל אביב (10 ק"מ כל כיוון). ראש מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן הזכיר שפינוי מחנות צה"ל מהמרכז יביא לבניית עשרות אלפי יחידות דיור במטרופולין ת"א והגדלה משמעותית של האוכלוסייה במרכז, כך שהפתרון התחבורתי העיקרי לכל תושבי המטרופולין יהיה מערכת הסעת המונים.

 

בשיחה עם "כלכלסיט" היום (ג') אמר זוכמן שמשרדי האוצר והתחבורה ערים לחשיבות הנושא ולכן לא פגעו תקציבית בפיתוח מערכות הסעת ההמונים בתל אביב. "בסוף הרבעון הראשון של שנה הבאה כבר נתקדם עם בחירת הגוף שיחפור את המנהרות תחת תל אביב", אמר.

 

מאריכים את כביש 6 דרומה

 

בתוך כך, משרד התחבורה פרסם את המכרז להארכת כביש חוצה ישראל (כביש 6) דרומה במקטע כביש חדש שיחבר בין צומת להבים לצומת לקייה. אורך מקטע הכביש שיצא למכרז הוא כ-6 ק"מ ועלות הבנייה נאמדת ב-200 מיליון שקל. באוגוסט האחרון זכתה חברת סולל בונה במכרז לסלילת מקטע הכביש ממחלף רהט לצומת להבים בעלות של כ-300 מיליון שקל, כאשר מועד פתיחת הכביש לנסיעה מוערך ברבעון השני של 2015.

 

כביש חוצה ישראל מגיע כיום בחלקו הדרומי עד למחלף מאחז וצפונית לבית קמה, ועל פי התכנון הוא אמור לחבר בקצהו הדרומי את אזור צומת הנגב ורמת חובב. "סלילת הקטעים החדשים בין להבים לצומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה ותגביר את רמת הבטיחות ואת הנגישות לדרום הארץ", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x