שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
דעות

סוכן שמתחפש ליועץ

המבצע החדש של מגדל מהווה עוד דוגמה עצובה לאופן שבו מקבל היום הציבור הכוונה פנסיונית שעל בסיסה הוא מקבל החלטות גורליות

רחלי בינדמן 08:0710.10.12
המבצע החדש של מגדל מהווה עוד דוגמה עצובה לאופן שבו מקבל היום הציבור הכוונה פנסיונית שעל בסיסה הוא מקבל החלטות גורליות. להבדיל מאנשי שיווק אחרים, סוכן הביטוח נתפס בעיני מרבית הציבור כיועץ פנסיוני שכל דאגתו היא לאינטרסים של המבוטחים. הציבור הרחב לא מודע למכונת השיווק שכוללת
עמלות ופרסים מפתים שעלולים לפגוע בשיקול הדעת המקצועי של הסוכן.

 

משכך, לא ייתכן שסוכן שמתומרץ למכור מוצר בדמי ניהול הגבוהים מהתקרה שתיכנס לתוקף בינואר ידאג לטובתו של החוסך. המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, כלל במסגרת הרפורמה בשוק הפנסיוני שצפויה להוריד את תקרת דמי הניהול, התייחסות מפורשת גם לסוגיית סוכני הביטוח. שריג הצהיר כי יאסור מתן מתנות (שאינן כספיות) לסוכני הביטוח המשווקים מוצרים פנסיוניים ואף יגביל את התגמול הכספי שלו הם זכאים (עמלות היקף).

 

אלא שבישראל כמו בישראל, תוכניתו של שריג נתקעה בגלגלי הבירוקרטיה, ועל רקע לחצים פוליטיים של סוכני הביטוח, היא נדחתה לפחות עד לינואר 2014. עד אז הציבור ייאלץ להמשיך ולסמוך על "עצה" של סוכן בעל אינטרסים, בנוגע לאחת מההחלטות הכלכליות החשובות ביותר של חייו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x