$
רכב

פריז מעמעמת אורות

במרכז תערוכת הרכב הדו־שנתית שתיפתח בשבת בפריז לא יעמדו מכוניות פאר, אלא דגמים עממיים המתאימים לימי המשבר הכלכלי באירופה. יצרני הרכב, שנאלצים לחסוך בעלויות הפיתוח והייצור, ינסו להרשים באמצעות מכוניות עם מראה מוחצן שמתחתיו מסתתרים רכיבים מוכרים ומוכחים

תומר הדר 09:0524.09.12

ב־29 בספטמבר, יום שבת הקרוב, ייפתחו שערי תערוכת הרכב הדו־שנתית של פריז, מונדיאל דה ל'אוטומוביל 2012. המצב הכלכלי הקשה השורר באירופה בימים אלו הביא לדחיקת רגלי הרכבים החשמליים ומכוניות הפאר, ובמרכז התערוכה יעמדו השנה דווקא הדגמים העממיים שיאפשרו ליצרני הרכב לצאת מהמיתון תוך חיסכון מרבי בעלויות הפיתוח והייצור. כמו בכל שנה, "כלכליסט" סוקר את דגמי הרכבים שיוצגו בתערוכה.

 

פולקסווגן גולף: מרכב חדש על פלטפורמה רבגונית

הדור השביעי של הגולף הוא רכב חדש מן המסד עד הטפחות, אך גם כאן מדובר במקרה מובהק של קיצוץ עלויות מצד היצרנית. תחת המרכב החדש שוכנת פלטפורמה שבקונצרן פולקסווגן מכנים MQB. זוהי פלטפורמה רבגונית שעליה ניתן לתכנן מגוון נרחב של רכבים, כמו סיאט לאון החדשה שתוצג גם היא בתערוכה. על פי נתוני פולקסווגן, אף שהגולף החדשה ארוכה בכ־6 ס"מ ורחבה בכ־2 ס"מ מהדגם היוצא, היא קלה ממנו בכ־100 ק"ג. היצע המנועים של הגולף החדשה, שתגיע לארץ לקראת סוף השנה, כולל מנועי בנזין טורבו בנפח 1.2 ו־1.4 ליטרים ומנועי טורבו דיזל בנפח 1.6 ו־2.0 ליטרים.

 

פולקסווגן גולף פולקסווגן גולף

 

פורד מונדאו: בעלת מנוע זעיר בנפח ליטר ומגדש טורבו

המונדאו החדשה, שתגיע לארץ בשנה הבאה, היא התגלמות המושג "קיצוץ בעלויות". מדובר במכונית שנמכרת בכמה שווקים בעולם בשמות שונים, ולגרסה האמריקאית שלה, לדוגמה, קוראים פיוז'ן. פורד טרם חשפה את היצע המנועים המלא של המונדאו החדשה, אך בחברה פרסמו מידע על שתי מערכות הנעה שיכולות לעניין את הצרכן הישראלי. בגרסה הראשונה שנחשפה יותקן מנוע זעיר בנפח של 1 ליטר, שיצויד במגדש טורבו כדי להפיק הספק נאות עבור המונדאו הגדולה. הגרסה השנייה תהיה היברידית ותצויד במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים, שישודך למנוע עזר חשמלי ולסוללת ליתיום איון.

 

פורד מונדאו פורד מונדאו

 

טויוטה אוריס: ספורטיבית, ארוכה ונמוכה מבעבר

טויוטה תחשוף בתערוכת פריז את הדור השלישי של האוריס, גרסת ההאצ'בק האירופית של הקורולה. לפי פרסומי טויוטה, האוריס החדשה תהיה ספורטיבית יותר בעיצובה מהדור הנוכחי, וגם ארוכה יותר ב־3 ס"מ ונמוכה ב־5.5 ס"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים נותר זהה: 2.6 מטרים. האוריס החדשה תוצע בגרסת מנועי בנזין בנפח 1.3 ו־1.6 ליטרים, כמו גם עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.4 ליטרים. בדומה לאוריס היוצאת, הדגם החדש שיגיע ארצה בשנה הבאה יוצע גם בגרסה היברידית.

 

טויוטה אוריס טויוטה אוריס

 

מיצובישי PHEV: שמונים אחוז מהסוללה החשמלית תיטען בתוך חצי שעה

מיצובישי ידעה בשנים האחרונות שלל עליות ומורדות שהביאו את בכירי החברה להחלטה להתמקד בשוק הרכב החשמלי וברכבי הפלאג אין, שמצוידים במערכת הנעה חשמלית בעלת טווח של עשרות קילומטרים לצד מנוע בנזין. מיצובישי אאוטלנדר PHEV, שיגיע בשנה הבאה גם לישראל, הוא החלוץ של תפיסה חדשה זו. האאוטלנדר PHEV מצויד במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים, אך לצדו מותקנים גם צמד מנועים חשמליים המפיקים 60 קילו־ואט. בנסיעה בכוח המנוע החשמלי בלבד מסוגל האאוטלנדר PHEV לנסוע לטווח של כ־55 ק"מ, וכאשר מנוע הבנזין מצטרף עולה טווח הנסיעה לכ־880 ק"מ. זמן הטענת הסוללה הוא 4.5 שעות, אך בטעינה מהירה 80% מהסוללה תתמלא בתוך חצי שעה.

 

מיצובישי PHEV מיצובישי PHEV

 

פיז'ו 301: מיוצרת עבור השווקים בעולם השלישי

יצרני הרכב האירופים, שבאופן מסורתי מכרו בעיקר לשוק האירופי, למדו בשנים האחרונות שמנועי הצמיחה האמיתיים נמצאים בסין ובמדינות העולם השלישי. אך במדינות אלה הדרישות ממכונית חדשה שונות לחלוטין, וכוללות עמידות לנסיעה בדרכים משובשות ורמת גימור נמוכה מהמקובל באירופה. עבור מדינות אלה מציגה פיז'ו את דגם 301, שינחת בישראל בשנה הבאה. היקף המנועים של הפיז'ו 301 שמיוצרת בספרד כולל שני מנועי בנזין בנפח 1.2 ליטרים (71 כ"ס) ו־1.6 ליטרים (115 כ"ס), ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים (92 כ"ס). גרסת הבנזין הבכירה תוצע עם תיבת ההילוכים הידנית המסורתית וגם עם תיבת הילוכים אוטומטית.

 

פיז'ו 301 פיז'ו 301

 

שברולט טראקס: רכב כביש־שטח זעיר עם מכלולים מוכרים

לאחר שניסאן הציגה את רכב הכביש־שטח הזעיר ג'וק, הכולל מכלולים מוכרים ולכן זולים לייצור שהולבשו על מרכב מוחצן, בשברולט משיבים מלחמה ומציגים את הטראקס - רכב כביש־שטח זעיר ומוחצן במיוחד העושה שימוש במכלולים מוכחים ומוכרים של החברה. אורכו של הטראקס כ-4.5 מטרים והוא מוצע, כנהוג בקטגוריה, בגרסאות בעלות הנעה כפולה והנעה קדמית. הטראקס, שיגיע לארץ בשנה הבאה, יוצע עם מנועי בנזין 1.6 ו־1.4 ליטרים (טורבו) המוכרים משברולט קרוז, ועם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטרים.

 

שברולט טראקס שברולט טראקס

 

רנו קליאו: גולת הכותרת היא חיסכון

יצרני הרכב נאבקים בימים אלה בבעיה מתמטית: כיצד אפשר לשכנע את הלקוחות להמשיך ולרכוש את המוצר בימי מיתון, גם מבלי להוריד את רמת המחיר. הטיעון ההגיוני של היבואנים הוא חיסכון בהוצאות לאחר הרכישה. גולת הכותרת של הרנו קליאו החדשה, הרביעית במספר מאז הצגת הקליאו המקורית בתחילת שנות התשעים, היא חיסכון: במשקל, בדלק ובפליטת המזהמים. בקליאו שתגיע לישראל בשלהי השנה הנוכחית יוצג לראשונה מנוע בנזין בנפח של 0.9 ליטרים בלבד, שיפלוט פחות מ־100 גרם של פחמן דו־חמצני לק"מ. לצדו יוצג מנוע בנזין טורבו בנפח 1.2 ליטרים. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x