$
מעסיקים

רוצים לגייס עובדים? השחיזו את העפרונות

בעידן שבו רובנו "סורקים" את הטקסט במקום לקרוא אותו, גם המגייסים נאלצים להתאים את עצמם ולפנות למועמדים באמצעות נוסח ענייני וקליט

ליבי שגיא 13:1029.08.12

העולם הקטן של כל אחד ואחת מאיתנו לא יכול שלא להיות מושפע מהשינויים שחלים סביבו: אינטרנט, רשתות חברתיות וטלפונים חכמים - כל אלה גרמו לנו להתאים את רמת הקשב ואת סגנון הקריאה שלנו ולצרוך מידע באופן מהיר. קוראים וגולשים בני זמננו מצפים להבין את המסר תוך מספר שניות את המסר

ולא לבזבז את הזמן, שהפך גם הוא למצרך יקר ערך.

 

המשמעות: גם בעולם הגיוס צריך להפנים את כללי המשחק החדשים ולהתאים את הפניה למועמדים, כך שיבינו במהרה מה אנחנו מציעים להם ומה אנחנו דורשים בתמורה.

 

עולם חדש מופלא: ניסוח מודעת דרושים לזן חדש של מועמדים

 

מחפשי העבודה עורכים היום חיפוש יעיל ומאורגן יותר, והדבר מתבטא בסריקה עניינית של המודעות שמטרתה שליחת קורות חיים רבים בזמן קצר. כתוצאה מכך, הם אינם מתעכבים על כל משרה ומשרה לעומק. בתור מפרסמי המודעה, עליכם להקפיד שהמסר יהיה ממוקד וברור, בכדי לא לזכות ב"מבול" של קורות חיים לא רלוונטיים.

 

להלן שישה כללים לניסוח מודעת דרושים אפקטיבית:

 

1. נסחו מודעה המותאמת לקהל הספציפי: אילו עובדים אתם מחפשים? צעירים, הורים, או אולי בכלל עובדי היי טק? פניה לכל קהל יעד בשפה המובנת לו והדגשת התנאים שמתאימים דווקא לו - תעזור למגייס להעביר את המסר הנכון בזמן הקצר ביותר.

 

2. השתמשו בשמות מקובלים ומוכרים לתפקידים: אל תמציאו תפקידים חדשים שאף אחד לא מכיר – למשל, העדיפו את הכותרת "מזכיר/ה" על פני "רכז/ת משרד". מלבד הבנה מהירה יותר של המודעה, זה יסייע גם להבין מה מהות התפקיד.

 

3. "פחות זה יותר": על המודעה להיות תמציתית וקצרה ככל שניתן – בין 30 ל-50 מילים. כך תוכלו לנצל את תשומת לבו של הקורא לעניינים החשובים באמת.

 

4. פרטו את התחומים העיקריים: אל תתפתו לפרט את כל תחומי התפקיד, אלא רק את החשובים והעיקריים שבהם.

 

5. התמקדו בדרישות החובה: חשוב מאוד למקד את הקשב של הקורא לדרישות החשובות וההכרחיות ביותר למשרה ולמעט ככל האפשר בפירוט היתרונות או הכישורים האישיים שעשויים רק לתרום למילוי התפקיד.

 

6. הפרדה ויזואלית מודגשת: כדי לעזור למחפשי העבודה להבין אם הם עונים על הדרישות או לא, עדכנו כל דרישה בשורה נפרדת ובולטת לעין.

 

הכותבת היא אחראית תחום האופטימיזציה באגף העסקי של AllJobs ובעלת ניסיון רב בפרסום שיווקי ומקצועי של מודעות דרושים

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x