שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משפט

תביעה חושפת: כמה מרוויחה אופטיקה הלפרין ממכירת משקפי שמש

מדובר בקרב משפטי על בלעדיות והתחייבויות של הרשת למכור מינימום מוצרים. ההליך המשפטי חשף כי הרווח הנקי על מכירת משקפיי Ray-Ban עומד על 329 שקל למסגרת

מארק שון 15:0711.06.12

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ב') את בקשת רשת אופטיקה הלפרין וחייב אותה לשלם 2.9 מיליון שקל ליבואנית מותג Ray-Ban בישראל, חברת לוקחסאוטיקה אופטיקס, המוחזקת על ידי החברה האיטלקית לוקסוטיקה גרופ.

 

מדובר בקרב משפטי על בלעדיות והתחייבויות של הרשת למכור מינימום מוצרים, וההליך המשפטי חושף מספרים שלא היו ידועים עד כה בדבר הרווחים על מכירת משקפיי Ray-Ban.

 

"אופטיקה הלפרין מכרה במהלך 2010 (פברואר-נובמבר) 14,370 מסגרות ריי-באן, סך ההכנסה הממוצע לכל מסגרת עומד על 662 שקל, לא כולל מע"מ, ולאחר הפחתת סכום ההוצאות הכוללות הרווח הנקי היה 329 שקל לכל מסגרת", נטען ע"י היבואנית.

 

עוד מתברר מכתב הטענות, כי התחרות הקשה בענף, וככל הנראה גם המודעות הצרכנית, הכריחה את הלפרין להוריד את המחירים בשנת 2011.

 

אופטיקה הלפרין אופטיקה הלפרין צילום: יונתן הלפרין

 

את התביעה בגובה 2.6 מיליון שקל הגישה לוקחסאוטיקה בספטמבר האחרון נגד מספר חברות: אופטיקה הלפרין, אחים הלפרין – אופטיקה, ד.י. הלפרינ'ס ששמה המסחרי הוא אופטיקה הלפרין לצעירים. עפ"י התביעה, אופטיקה הלפרין הזמינה משקפיי ראייה ומשקפיים אופטיות במיליוני שקלים ולא שילמה עבורם.

 

שאלת הבלעדיות

 

מהתביעה המקורית שהוגשה עולה כי ביוני 2011 פנה מנכ"ל אופטיקה הלפרין, יעקב הלפרין, לחברה האיטלקית ודרש לקזז את החוב בגלל הפרת זכות הבלעדיות. שבוע לאחר מכן שלח דוד הלפרין, מנכ"ל הלפרין לצעירים, מכתב נוסף במסגרתו דרש 4 מיליון שקל על הפרות של מערכת ההסכמים.

 

ברקע: ביולי 2009 אז חתם הלפרין על ההסכם מול נציג החברה באיטליה ג'וזפה לבורייה. הצדדים חתמו על מסמך הבנות הנוגע למכירת המותג הידוע של חברת האם, Ray-Ban, בבלעדיות על ידי אופטיקה הלפרין לשנת 2010.

 

הבלעדיות היתה על חלק מהמוצרים ולא ניתנה על משקפי שמש. "על פי מסמך ההבנות הבלעדיות תינתן גם לשנת 2011, אך מאחר שאופטיקה הלפרין לא עמדה בהתחייבויות שלה לא ניתנה לה זכות בלעדיות לשנת 2011", נכתב בתביעה.

 

הטענה של הלפרין היתה שונה. "על פי ההסכם זכות השיווק הבלעדית הוקנתה לנו לתקופה בלתי מוגבלת, ולכל הפחות לשנים 2012-2010, בכפוף לעמידתנו ביעדי מכירה של 20 אלף מסגרות אופטיות בשנה", כתב הלפרין במכתב, "משום החלטה אסטרטגית של חברת האם מאיטליה, כפי שהודעתם לנו, החלטתם לבטל את הזכות... כל השקעותינו ורווחנו העתידיים ירדו לטמיון וסך נזקינו עולים על 19 מיליון שקל".

 

מכירה אגרסיבית

 

בבקשה שהגישה הלפרין לבית המשפט נטען, כי במסגרת מלחמת המחירים הקשה בתחום היא נאלצה להוריד מחירים, ואותם מחירים ושיטת מכירה אגרסיבית לא מצאו חן בעיני החברה האיטלקית.

 

"בגין כל מסגרת אותה היתה אופטיקה הלפרין אמורה למכור היא היתה אמורה להרוויח 300 שקל לפחות. סכום הרווחים על 20 אלף משקפיים היה אמור להיות 6 מיליון שקל לשנה", טוענת הלפרין, "בפועל מכרה החברה במהלך 2010 (פברואר-נובמבר) 14,370 מסגרות ריי-באן... די היה במכירת 6,950 יחידות בשנים 2012-2011 על מנת להגיע אל 2.2 מיליון שקל – סכום העולה על מה שהחברה תובעת".

 

השופט חגי ברנר לא קיבל את טענת הקיזוז אך קבע כי אין הדבר אומר שאופטיקה הלפרין לא תוכל לטעון את הטענות בעתיד, אלא שהוא לא מאפשר קיזוז כרגע.

 

לוקסאוטיקה מיוצגת בהליך זה ע"י עורכי הדין ניר קהת ואסף פריאל ממשרד עו"ד פרופ' יובל לוי ושות'. אופטיקה הלפרין מיוצגת על ידי עו"ד יגאל כהן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x