$
דעות

הזמן של שעוני הנוכחות הולך ואוזל

הטכנולוגיות המתקדמות מאפשרות למנהל לשלוח למכשירו של הכפוף לו את תוכנית העבודה, תוך כדי ניהול דיאלוג וירטואלי. הטכנולוגיה, טיבה לדהור קדימה בזמן. ההתאמה הארגונית הנדרשת היא המהפכה האמיתית

אלי אבני 08:5404.05.12
שעון הנוכחות המסורתי הנמצא כמעט בכל מקום עבודה ואשר כל ייעודו למנות את שעות עבודתו של העובד ולבקר את העמידה בכללי הנוכחות, מפנה את מקומו לטובת טכנולוגיה מתקדמת שקיימת ממילא בכיסם של עובדים רבים - הטלפונים החכמים והטאבלטים.

 

ניידות מלאה, יכולות תקשורת מגוונות
- רשת אלחוטית מקומית Wi-Fi , תקשורת אלחוטית במרחב האישי Bluetooth, תקשורת אלחוטית סלולארית – GSM, איסוף נתונים קולי (דוגמת :Siri של iPhone), זיהוי מיקום באמצעות GPS, זיהוי קירבה (באמצעות טכנולוגיית NFC – Near Field Communication) והפעלת יישומים מהענן המאפשרים עדכון נתונים דו-כיווני ובזמן אמת – כל אלה הופכים את הטלפונים החכמים והטאבלטים לכלי הדיווח והתקשורת האולטימטיבי, לכל עובד: עובדי שטח, עובדי משרד, שכירים שעובדים מהבית וכד'.

 

תכונות מיוחדות לכלים אלו כמו גם אפליקציות מתקדמות – מגויסות לטובת ניהול המשאב האנושי.

 

הסביבה החדשה מגדירה שינוי דרמטי. מדובר למעשה על מעבר משפת הנוכחות שעיקרה ביטויים דוגמת איחור, הקדמה או הפסקה לשפת תפוקות שעיקרה מילות מפתח כגון: קביעת יעדים, עמידה בלו"ז מובטח כלפי הלקוח כמו גם עמידה ביעדי שלבי ביצוע פרוייקטים.

 

הטכנולוגיות המתקדמות מאפשרות למנהל לשלוח למכשירו של הכפוף לו את תוכנית העבודה. תוך כדי ניהול דיאלוג וירטואלי הם יעירו ויאשרו את התוכנית. נתוני הביצוע וכן הכוונות, התראות ושינויים יעודכנו במכשירים באופן דו צדדי ובזמן אמת.

 

העובד, מצידו, יוכל בכל רגע נתון לראות את גיליון הביצועים שלו, כמו גם את גיליון השכר שלו. הוא יוכל להגיש בקשות להיעדרות ולקבל אישורים מהמנהל שלו ולשלב היעדרויות אלה בלוח הפגישות שלו.

 

שעון הנוכחות

 

הטכנולוגיה החדשה תאפשר לקופאית ברשת השיווק להפעיל את הקופה ע"י הבאת המכשיר החכם לקרבת הקופה. דרכו תעודכן שעת תחילת העבודה שלה ותתקבל הודעה על מועד יציאתה להפסקה בהתאם לעומס העבודה בחנות. בתום המשמרת יוצג לה משך הזמן שעבדה ותישלח אליה הודעה לגבי המשמרת הבאה שאליה היא תשובץ על פי סידור העבודה.

 

אלה העובדים עפ"י משימות, כגון טכנאי שירות, יוכלו להפעיל מונה בתחילת כל שלב בעבודה ולעצור בסיומו. העובד יציין את מספר הפרויקט ויוכל לצרף דיווחים, מסמכים וחתימה דיגיטאלית של הלקוח בסיום השלב ואפילו להפיק חיוב.

 

המערכות החדשות, מהפכניות ככל שיהיו, לא יוכלו להביא לשינוי בארגון מבלי לשנות את התפיסה מצד ההנהלה והעובדים: מעבר מ-"הולכים לעבודה", ל-"הולכים לעבוד" – מדידה ממשית של מה אתה עושה והתפוקות שלך .

 

השינוי הקרדינלי השני כרוך באפשרות העבודה מכל מקום ובכל שעה – ככל שמאפשר אופי הפרוייקט או המשימה. מבחינה ניהולית מתחייב מאמץ אחר בקביעת תכני העבודה. יש לקבוע יעדים מוגדרים במונחי תפוקות, משלוח עדכונים והתראות מוקדמות לעובד ויכולת למדוד עמידה ביעדים אלה.

 

זוהי למעשה קריאה למנהלי הארגונים השונים לצעוד בקצב ה"זמן החדש": לזרוק את שעוני הנוכחות המיושנים, הכרטיסים המגנטיים, כפתורי הקירבה והברקוד למיניהם. הטכנולוגיה, טיבה לדהור קדימה בזמן. ההתאמה הארגונית הנדרשת היא המהפכה האמיתית.

 

הכותב הוא מנכ"ל חברת סינריון מערכות המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x