$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט" - שיכון ובינוי זכתה במכרז מעצ לסלילת כביש מבוא ערד-נבטים

מקטע הדרך, המשתייך לכביש 31, נחשב לאחת מדרכי הגישה העיקריות למתחם ים המלח. העבודות, המוערכות ב־200 מיליון שקל, יחלו בסוף הקיץ הקרוב ויימשכו כשלוש שנים

ליאור גוטמן 08:4310.04.12

חברת סולל בונה, שבשליטת שיכון ובינוי, זכתה לאחרונה במכרז החברה הלאומית לדרכים (מעצ לשעבר) לשדרוג מקטע הכביש שבין מבואות ערד לנבטים. כך נודע ל"כלכליסט". המכרז, שיצא לדרך בספטמבר 2011, משתייך לפרויקט שכולל שדרוג של כביש 31 המחבר בין צומת להבים לבין ים המלח ומזרחה משם.

 

שדרוג כביש 31 מהווה פרויקט בינוי התשתיות הגדול בדרום הארץ. לאורך השנים שימש כביש זה כאחת מדרכי הגישה של מטיילים ותיירים לאזור מצדה ולקו המלונות שסמוך לים המלח; אולם בשל אורכו, איכות הסלילה הירודה ונפח התנועה הנמוך נמנעה המדינה מלשדרגו.

 

 צילום: ישראל יוסף

 

לפני כשלוש שנים הוחלט בחברה הלאומית לדרכים להשקיע כמיליארד שקל בשדרוג הכביש, שם ממוקמים יישובים בדואיים אחדים. עתירות לבגצ, כמו גם דרישות של תושבי המקום, עיכבו את ביצוע העבודות, ובספטמבר 2011 פרסמה החברה הלאומית לדרכים כמה מכרזי תכנון־ביצוע שחילקו את 30 הק"מ מלהבים לים המלח למקטעי כביש שונים.

 

המכרז שבו זכתה שיכון ובינוי כולל הרחבת נתיבים, סלילת גשר מעל נחל באר שבע, והצבת מעברים תת־קרקעיים להולכי רגל לאורך תוואי של 14.1 ק"מ. סולל ובונה חויבה לגשת למכרז תוך הצגת תכנון מפורט להליך הבנייה.

 

העבודות יחלו בסוף הקיץ הקרוב, והמועד המשוער לסיום הפרויקט הוא כ־32 חודשים לאחר תחילת העבודות. ההיקף הכספי של העבודות במקום נאמד ב־200 מיליון שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x