$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": מכרז המכוניות המסחריות הממשלתי בסכנת ביטול

ביהמ"ש העליון הורה למדינה להקפיא את התקשרותה עם יבואנית פיאט עקב עתירת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו

תומר הדר 06:5504.04.12

מכרז המכוניות המסחריות הממשלתי, ממכרזי הרכש הגדולים שפורסמו בחודשים האחרונים, נמצא בימים אלה בהליכי ביטול, כך נודע ל"כלכליסט". אתמול (ג') עתרה חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, לבית המשפט העליון בדרישה לבטל את זכייתה של סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית

פיאט, אלפא רומיאו ולנצ'יה, באחד מסלי המכרז של מינהל הרכש הממשלתי.

 

לבקשת לובינסקי, תחת המנכ"ל דורי מנור, הוציא ביהמ"ש צו מניעה המורה למדינה להימנע מלקדם את ההתקשרות עם מכוניות לים התיכון בקשר לזכייתה במכרז עד לבירור העניין.

 

זוהי עתירתה השנייה של דוד לובינסקי נגד הזכיות במכרז לאספקת כ־1,000 כלי רכב מסחריים לגופי הממשלה בשווי מוערך של יותר מ־200 מיליון שקל. המכרז, שנחשף ב"כלכליסט" ב־21 בנובמבר 2011, חולק לחמישה מתווים (סלים) לרכישת רכב, שחולקו לפי גודלם של הרכבים הנדרשים.

 

בשניים מן הסלים, שהיקפם נאמד ביותר מ־100 מיליון שקל, זכו שתי יבואניות רכב: צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, וסוכנות מכוניות לים התיכון. ואולם בפברואר 2012 הגישה דוד לובינסקי עתירה מינהלית נגד תוצאות הזכייה בסל הראשון, בטענה שהקריטריונים שהעמידה מדינת ישראל לרכישת הרכבים אינם הגיוניים.

 

בעקבות העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יוסי בנקל, שמואל גלינקא וענבל רז ממשרד ראב"ד מגריזו בנקל, שבה לאחרונה ועדת המכרזים ובחנה את החלטתה בנוגע למתווים שבהם זכו צ'מפיון מוטורס וסוכנות מכוניות לים התיכון. הוועדה הודיעה על ביטול זכייתה של צ'מפיון מוטורס במתווה שבו הוכרזה כזוכה, בהיקף של כ־200 רכבים. כעת, כאמור, עתרה לובינסקי נגד זכיית מכוניות לים התיכון במתווה השני.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x