• תפריט
שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הטיפול בתחנות הופרט והמידע על הקווים נעלם

למרות הנחיות משרד התחבורה, בתחנות אוטובוס רבות בתל אביב חסר מידע לגבי קווי האוטובוסים ומסלוליהם

שי פאוזנר 06:4728.03.12

ההפרטה של תחזוקת תחנות האוטובוס בתל אביב עולה לנוסעים במידע. בדיקה שביצעה עו"ד נירית לוטן מהקליניקות המשפטיות של אוניברסיטת תל־אביב העלתה תמונה עגומה ולפיה בחלק גדול מתחנות האוטובוס החדשות בתל אביב לא קיימים כיום הנחיות ומידע לגבי קווי אוטובוס שעוברים בהן.

 

עד

לתחילת השנה, מדובר היה בנושא מצער בלבד, אך החל בינואר מדובר גם בהפרה של הנחיות משרד התחבורה. המשרד קבע שהחל בינואר יש לתלות בכל תחנה שילוט המיידע את הנוסעים מהם כל הקווים שעוברים במקום וכן את מסלול הנסיעה שלהם.

 

בעקבות פנייה של לוטן לעיריית תל אביב־יפו התברר כי הגורם למצב הוא חוזה ל־25 שנים שחתמה העירייה בעקבות מכרז לתחזוקת התחנות עם חברת הפרסום JCDecaux ישראל, שזו התמחותה. מעיון בחוזה מתברר כי העירייה העבירה לחברה את הטיפול בתחנות האוטובוס, והיא הפכה אותן לפלטפורמה פרסומית. בחוזה כולו, אומרת לוטן, "אין התייחסות למידע לנוסעים בתחבורה הציבורית. ההתייחסות מסתכמת בנספח המפרט הטכני שהכינה החברה, ובו מוזכר 'לוח מידע תחבורה' שייקבע בתחנה, בגודל של 40 על 80 ס"מ, ותו לא. לוח בגודל כזה אינו יכול להכיל את כל המידע הנחוץ".

 

מעיריית תל אביב נמסר: "נוכח התיקון לפקודת התעבורה והצורך להחליף את מתקן המפה הקיים, נפגשנו נציגי הזכיינית עם נציגי משרד התחבורה כדי למצוא פתרון והוא מגובש בימים אלה". מ־JCDecaux נמסר: "החברה דואגת להתקין בתחנות את המידע על הקווים מיד כשהוא מועבר אליה ממשרד התחבורה ומאגד ודן. אין החברה אחראית מתי ובאיזו תדירות המידע מגיע".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x