$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט" - סכסוך נוסף ברכבת ישראל: "מחתימים אותנו על הנחיות שלא הבנו"

נהגים ברכבת טוענים כי ההנהלה דורשת שיחתמו על הנחיות בטיחות ללא הסברים ומאיימת להעלותם לוועדת משמעת. ההנהלה: הם מסרבים לנוהל

מיקי פלד 06:5812.03.12

נהגים ברכבת ישראל טוענים כי הנהלת הרכבת מכריחה אותם לחתום על יישום של נהלי בטיחות חדשים מבלי שהם מבינים אותם. ל"כלכליסט" נודע כי אתמול העביר מנכ"ל הרכבת בועז צפיר מסר לנהגים לפיו אם הם לא יחתמו על הוראות הבטיחות החדשות הם יועלו לוועדת משמעת, שיכולה לקנוס אותם או להשעות

אותם מעבודה. הוועד אסר על הנהגים לחתום על הנהלים עד להסדרת הנושא, אם כי גורמים בהנהלת הרכבת אומרים כי רק מיעוט מבין הנהגים בחרו לשתף פעולה עם ההוראה.

 

לאחרונה החלה הנהלת הרכבת ליישם את הסכם הבטיחות שנחתם בינה לבין ועד העובדים באוגוסט האחרון. ההסכם קובע בין השאר כי בכל פעם שישנה הוראות או תקנות חדשות לתפעול הקטרים, יחתום כל אחד מ-400 הנהגים ברכבת כי הוא הבין את ההוראות ומיישם אותן מיידית. אולם, הנהגים מקבלים את ההוראות החדשות לא במפגש פנים מול פנים עם האחראים על הנהגים או הבטיחות הרכבת, אלא לתיבות הדואר שלהם במוסכי החברה. לטענת הנהגים, הם מגיעים אל המוסכים רק לעיתים רחוקות, לעיתים בתדירות של כפעם בחודש, וגם כאשר הם רואים את המכתב אין להם כתובת לשאלות במידה ולא הבינו את ההוראות.

 

מהנהלת הרכבת נמסר, כי "צעד זה של הוועד אינו חלק לגיטימי ממאבק. מדובר בבטיחות ועל כך לא נתפשר. מסרבים מספר נהגים לחתום על ההוראות כפי שמחייב הנוהל. כחלק מעבודתם, נדרשים נהגי הקטרים לחתום כי הבינו את מהות השינויים בחוזרי התנועה המפורסמים עבורם, בהם גם הוראות בטיחות מעודכנות. החתימה מתבצעת לאחר קבלת הסבר פרונטלי ממפקח נהגים, על מהות השינויים".

 

מדובר בהוראות שהן קריטיות לניהול בטוח של הנסיעה, כגון חובת האטה בקטעי מסילה מסוימים, שימת לב לשינוי בתוואי הדרך, בדיקות שיש לבצע לפני נסיעה וכדומה. לטענת הנהגים, רק פעם בחודש הם פוגשים מדריך נהיגה שיכול לענות על שאלותיהם.

 

נהג שחבר בוועד עובדי הרכבת אמר אתמול כי "נהגים אמרו שלנו שהם לא מבינים ומהפחד אנחנו לא חותמים. הוצאנו הוראה גורפת למציאת פתרון לבעיה. כשאתה מנחית הוראה חדשה צריך לבדוק אם האדם הבין, אבל כאן מסמנים 'וי' עוד לפני כן. ככה זה עובד ברכבת".

 

במקביל, נמשכים עיצומי עובדי הרכבת משבוע שעבר על עבודות הפיתוח של החברה, כגון הכפלת המסילה לבאר שבע ובניית מסילות בצפון. זאת, לאחר שדירקטוריון החברה אישר בשבוע שעבר לקדם את תכניתו של שר התחבורה להקים חברות בנות ולהכניס משקיעים פרטיים בתחום המטענים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x