$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": הממשלה עשויה לסייע לספקים קטנים

הקמת מערך הפצה לספקים קטנים ובינוניים תעזור לבעלי מכולות להתמודד עם רשתות השיווק הגדולות

טל ליטמן 08:4722.02.12

ועדת המזון (ועדת קדמי) בוחנת סיוע ממשלתי בהקמת מערך הפצה לספקים קטנים ובינוניים כדי לסייע לבעלי מכולות להתמודד עם רשתות השיווק הגדולות, כך אמר ל"כלכליסט" מקורב לוועדה.

 

בשלב זה נבחנת אפשרות זו על ידי חברת הייעוץ מוניטור, שמלווה את פעילות הוועדה, תוך בחינה אם נכון יהיה להעניק סיוע כספי להקמת מערך הפצה, ואם מתן סיוע ממשלתי להקמת מערך כזה נהוג במקומות אחרים בעולם. מוניטור אמורה לסיים את עבודתה בחודש הקרוב.  

 

המקורב לוועדה אמר כי "בעלי מכולות ומינימרקטים שכונתיים טענו בפני הוועדה כי הספקים הגדולים מנצלים את העובדה שאין ביכולתם של ספקים קטנים לשווק את תוצרתם למכולות - בגלל העלויות הגבוהות של תהליך ההפצה - ולכן מוכרים לבעלי המכולות מוצרים במחירים גבוהים בהרבה מאלה הנמכרים ברשתות השיווק הגדולות. עקב תלונות בעלי המכולות עלה הצורך לבחון אם נכון כי הממשלה תעניק סיוע בבניית מערך הפצה לספקים קטנים, כדי לעודד תחרות ולהוריד מחירים".

 

אלי סתוי, יו"ר פורום המכולות והמינימרקטים, שמנסה בשנתיים האחרונות לקדם הקמת מערך הפצה משותף, אמר אתמול ל"כלכליסט": "הקמת מערך הפצה תסייע גם לצרכנים שיוכלו לקנות מוצרים במחירים נמוכים יותר, תגדיל את נתח השוק של הספקים הקטנים ותוביל להוזלת המחירים הסיטונאיים לבעלי המכולות, שיוכלו סוף סוף להתחרות ברשתות השיווק. אנחנו מתריעים בשנתיים האחרונות כי בעלי מכולות רבים קונים סחורה ברשתות השיווק, לנוכח פערי העלויות שמגיעים לעתים ליותר מ־100%".

 

קובי ברנר, בעל מכולת בתל אביב ובכיר בפורום המכולות, המחיש ל"כלכליסט" את הפערים האבסורדיים. ברנר אמר כי קופסת נס קפה עלית עולה לו 23 שקל לעומת 20 שקל לצרכן ברשת השיווק; קופסת שוקולית עולה 14 שקל לעומת 11 שקל, מחירה לצרכן ברשת; ופער גדול במיוחד יש בתחום הלחם - ברנר משלם 15 שקל בעבור לחם חי קל לעומת 5 שקלים, המחיר לצרכן ברשת השיווק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x