$
בארץ

מתחרה חדש בנישת רכבי השטח הקטנים: אאודי Q3

אאודי Q3 הוא רכב שטח בחבילה קטנה אבל מוצלחת. התנהגות הכביש שלו מזכירה פולקסווגן גולף חזקה, תא הנוסעים איכותי, ולעומת אחיו הגדולים הוא לא צריך לתפוס חניה שלמה כדי להרשים

תומר הדר 23:0615.01.12

אאודי Q3 2.0 TFSI

מנוע: בנזין, נפח 1,984 סמ"ק, הספק מרבי 180 כ"ס, מומנט מרבי 30.5 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית — 230 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש 6.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן — 13 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 8.2 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 11

מחיר: 276 אלף שקל

 

לשלומי קר. הוא בכלל לא רוצה להיות הש"ג של הגולן ולשבת בניידת בצומת זיוון, אבל מישהו צריך לעצור את עדרי מכוניות הליסינג ולאפשר כניסה לשלג רק למי שמצויד ברכב ארבע על ארבע נכסף. גם סמל סטטוס, וגם שימושי בגולן המושלג.

 

שלומי לא מאמין שאאודי Q3 בצבע כתום תפוז הוא רכב שטח. אאודי Q7, אפשר להבין. הוא גדול ולכן הוא בטח בנוי לכבוש את האוורסט. אאודי Q5, ניחא. אאודי Q3 נראה כמו הכלאה בין אאודי A1 מקדימה ורנו קולאוס מאחור. מזל שיש קטלוג בתא הכפפות. שלומי מקבל הסבר על תורת היחסות של אאודי — אאודי Q3 הוא רכב כביש שטח קטן שמיועד להתחרות בנישה חדשה שנוצרה בעולם הרכב — נישה של רכבי שטח קטנים, כמו ריינג' רובר איווק וב.מ.וו X1.

 


אאודי Q3 מבוססת בכלל על פלטפורמה של פולקסווגן גולף, אך את זה שלומי לא צריך לדעת. הבעיה היא שאין ב־Q3 שום כפתור ארבע על ארבע. אין מדבקות ראוותניות. אין חוגה עם ציורים של סלעים ויערות וגם לא כפתורי בקרת ירידה במדרון. שלומי לא מתרשם.

 

רכבי שטח יוקרתיים באים בחבילות גדולות ו־Q3 נועד להיות בדיוק ההפך, הוא נועד להיראות קטן וקומפקטי. אם יוצאים מה־Q3 בקור המקפיא וצועדים בשלג מקצה לקצה עוברים 4.39 מטרים. אאודי Q5 ארוך ב־24 ס"מ. אורך רציני במונחי רכבי שטח. בקיצור, אאודי Q3 אינו רכב שירגיז את השכנים עם המכונית ההיברידית. וגם לא יצליח להרשים את שלומי. בסוף שלומי מאתר סמל קטן מקדימה. קוואטרו. הנעה כפולה. שלומי מזיז את הניידת. Q3 נוסע לשלג.

 

האבזור לא מבלבל

 

מבפנים, אאודי Q3 מרגיש אינטימי, בדיוק במידה הנכונה. לא להתבלבל, הוא לא צפוף. בשנים האחרונות תאי הנוסעים של אאודי קפצו כיתה וזה של Q3 אינו שונה. הוא מזכיר את תא הנוסעים של מכונית המיני של אאודי, A1, אך תנוחת הישיבה גבוהה. כמו בכל דגמי אאודי, הוא שחור, אך לא קודר. מאובזר מאוד, אך לא מבלבל, נוקשה הן במושביו והן בפלסטיקה, אך לא מרגיש זול. מקום ראוי לבלות יום בשלג. יש לו גם פנסי קסנון, סטריאו מצוין וריפודי עור. את בקרת השיוט שכחו להכניס. חבל.

 

לאאודי Q3 יש מנוע גיבור, בנפח 2.0 ליטרים. יש לו גם טורבו, והוא מפיק 180 כוחות סוס שמעיפים את ה־Q3 בנחישות. לפעמים קצת יותר מדי בנחישות, כשהתיבה כפולת המצמדים מתקשה בזינוק בהול, במיוחד אחרי שה־Q3 מדומם מנוע בעצירה, כדי לא להרחיב את החור באוזון. אולי אם היו ל־Q3 ידיות בצד ההגה להעברת הילוכים, כמו שיש ברוב דגמי פולקסווגן, הזינוק היה יותר נעים.

 

הכבישים בגולן קפואים אבל Q3 לא חושש מקרח. התנהגות הכביש שלו מזכירה פולקסווגן גולף חזקה, עם שפע של אחיזה. Q3 גם אוהב לשחק. תורידו את הרגל מהגז באמצע סיבוב קפוא והזנב ייצא החוצה. לחיצה על הגז והאחיזה מתחדשת. הכל מאוד יעיל, מאוד שקט. כמו שרכב שטח יוקרתי צריך להתנהג, גם אם הוא קטן מאחיו הגדולים בכמה מידות.

 

זהות מותגית ברורה

 

במסעדה במרום גולן יש מרק חם. החניון גדוש, אך אף אחד לא טורח להציץ ב־Q3. אולי זה הקור המקפיא. אולי זה כיוון שזוהי בדיוק המטרה שלשמה אאודי Q3 נוצר. אם בחוץ היה ממתין ג'יפון של מותג יוקרה גרמני אחר, הוא היה צולח אולי את השלג, אך לא את השוק. לקוחות של מותג יוקרה גרמני אחר היו נוחרים בבוז בכיוונו של רכב שטח שאינו מסוגל להטיל אימה בלבם של נהגים, כבר כאשר הוא משתקף במראה האחורית. אך לקוחות של אאודי, וכנראה גם של מותגים אחרים, יאמצו בשמחה את Q3. מחד, הוא משדר זהות מותגית ברורה, כמו אחיו הגדולים. מאידך, הוא לא צריך לתפוס חניה שלמה כדי לעשות זאת. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x