$
בארץ

כך מקשה נמל אשדוד על התחרות בשוק

נור צמנט טוענת שחברת נמלי ישראל מעכב מכרז להפעלת הרציף יבוא מלט. לכלכליסט נודע כי בשבוע הבא יתקיים דיון בנושא ברשות ההגבלים העסקיים

טל ליטמן 07:0824.11.11

נור צמנט תיפגש בשבוע הבא עם בכירי רשות ההגבלים העסקיים על מנת לשטוח בפניהם את קשייה בהשתלבות בשוק המלט הישראלי. החברה טוענת כי חברת נמלי ישראל מערימה עליה קשיים ביבוא מלט דרך רציף 30, הסמוך לנמל אשדוד. הזיכיון להפעלת הרציף נמצא בידי חברת לב ברון, התופסת כיום כ־15% משוק

המלט ומהווה למעשה מתחרה פוטנציאלית של צור צמנט.

 

הזיכיון של לב ברון עתיד להסתיים בסוף השנה, אך חברת נמלי ישראל עדיין לא יצאה למכרז לאיתור זכיין חדש.

מקור ממשלתי אמר ל"כלכליסט" כי המכרז מתעכב נוכח חשש מתגובת עובדי נמל אשדוד, שמעוניינים להפעיל את הרציף בעצמם. חנוך טמפלהוף, מבעלי נור צמנט, אמר כי "אנחנו רוצים להתחרות בצורה שווה ובכך להוזיל את מחיר המלט לצרכן. העיכוב בקבלת תשובת חברת נמלי ישראל לפנייתנו גורע מיכולתנו לחדור לשוק. אנו מקווים שרשות ההגבלים תזרז את התהליך".

 

ברשות ההגבלים העסקיים אישרו את קיום הפגישה עם נור צמנט.

 

מחברת נמלי ישראל נמסר כי "נציגי החברה ונציגי נמל אשדוד ישבו עם ראשי נור צמנט והוצגו בפניהם אפשרויות לפריקת מלט ברציפים שונים בנמל אשדוד.

 

"החברה בחרה משיקוליה שלא לאמץ את הפתרונות שהוצעו. חברת נמלי ישראל אף בוחנת, לאור המלצות טרכטנברג, את אופן המשך פריקת המלט".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x