שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": המיסוי הירוק מתעכב

טיוטת התוכנית אשר הזמינה רשות המסים, ולפי הערכות אמורה היתה להתפרסם בימים הקרובים, הוחזרה ללשכת המדען שנשכר למשימה בעקבות אי שביעות רצון מחלק מהנתונים שהוצגו בה

תומר הדר 21:0422.11.11

טיוטת המיסוי הירוק הוחזרה היום (ג') ללשכת המדען ששכרה רשות המסים כדי לסייע בתהליך איסוף נתונים אודות שיעור הזיהום והנסועה של רכבים שונים בישראל, לאחר שברשות המסים הובעה אי שביעות רצון ממספר נתונים אשר הוצגו בה - כך נודע ל"כלכליסט". על פי הערכות בענף הרכב היתה אמורה

טיוטת המיסוי הירוק להתפרסם בימים הקרובים, ואולם כעת עשויים התיקונים הנדרשים לעכב את פרסומה.

 

המיסוי הירוק, שנכנס לתוקפו לראשונה בשנת 2009, הוא תוכנית הקובעת את שיעור מס הקנייה המוטל על מכוניות בהתאם למידת הזיהום שפולטים מנועיהן. במתווה הנוכחי עומד שיעור מס הקנייה על 83% וממנו מנוכים סכומים אשר מגיעים עד 15 אלף שקל. במסגרת המתווה החדש, אשר יוצג בקרוב, יישאר שיעור מס הקנייה על 83%, אך שיעורי הפליטות צפויים להשתנות.

 

כך לדוגמה עולה מנתונים ראשוניים אודות הרכב טבלת המזהמים אשר הגיעו לידי "כלכליסט", כי מספר מכוניות קטנות, ביניהן אופל קורסה, צפויות לקבל ציון ירוק נחות משמעותית מזה שקיבלו עד כה. גם חלק ממכוניות המיני צפויות לקבל ציון פחות טוב, שעלול להעלות את מחירן בכ-1,000 עד 2,000 שקל, זאת במידה ויבואני הרכב יסרבו לספוג את הפחתת שיעור מס הקנייה.

 

לצד המיסוי הירוק תפורסם גם רשימת זיכויי מס אשר ניתנים לאביזרי בטיחות, כגון מערכת אוטומטית לזיהוי סטייה מנתיב. ואולם, רובן המכריע של מערכות אלה נפוצות כיום ברכבי יוקרה ואינן מותקנות ברכבים עממיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x