$
בארץ

הלמ"ס: הישראלים פחות פסימיים לגבי מצבם הכלכלי

"סקר אמון צרכנים" החדש של הלמ"ס מלמד לעומת זאת כי הישראלים יותר פסימיים לגבי שינויים במצב הכלכלי במדינה ולשינויים במספר המובטלים

כתב כלכליסט 14:4513.07.11

"סקר אמון צרכנים" החדש של הלמ"ס מלמד כי ציפיות הישראלים לשינויים במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה היו פחות פסימיות לעומת הערכותיהם לשינויים במצב הכלכלי במדינה ולשינויים במספר המובטלים. כמו כן, הסקר מגלה פסימיות בציפיות לגבי חסכון של משק הבית.

 

למדד אמון הצרכנים

ומדדים נוספים לחץ כאן

 

מדד אמון הצרכנים הוא בטווח שבין מינוס 100 לבין 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. כאשר המדד קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

 

עפ"י ממצאי הסקר הנוכחי, ערך המדד נע בין מינוס 18.6 בחודש מרץ לבין מינוס 12.7 בחודש יוני.

 

עוד ניתן ללמוד, כי המדד שלילי הן בקרב מועסקים והן בקרב אלה שאינם מועסקים; בקרב אלה שאינם מועסקים הוא נמוך יותר. בחודש יוני היה המדד מינוס 11.2 בקרב המועסקים לעומת מינוס 15.2 בקרב הלא מועסקים. בעלי השכלה תיכונית ומטה פסימיים יותר לעומת בעלי השכלה אקדמית וערבים פסימיים יותר מיהודים. בכל הקבוצות הללו מדד אמון הצרכנים מעיד על ציפיות להרעה במצב הכלכלי בשנים עשר החודשים הקרובים.

 

לשם השוואה עם מדד אמון הצרכנים ביוני במדינות ה-OECD, ערך המדד ביוון עומד על ינוס 75, בפורטוגל על מינוס 48, ובספרד על מינוס 12 - למרות מצבה הקשה של כלכלת ספרד. לעומת זאת ערך המדד בשבדיה עומד על פלוס 22.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x