שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

בקרוב בטלוויזיה: קמפיין פרסום לשירותי הדת הממלכתיים

הקמפיין ייצא לדרך בעקבות בדיקת כלכליסט לפיה הציבור מממן את מערך שירותי הדת בחצי מיליארד שקל בשנה אך אינו מודע לשירותיו

תומר אביטל 09:5813.07.11

המשרד לשירותי דת מחפש אחר דרכים מודרניות לקירוב לבבות. ל"כלכליסט" נודע כי בשבוע הבא יקיים השר לשירותי דת יעקב מרגי (ש"ס) ישיבה ראשונה

בנושא. מטרת היוזמה היא ליידע את הציבור הרחב על כך שהמדינה מעניקה שירותי דת ללא תמורה. זאת בעקבות הפרסום ב"כלכליסט" בנושא בחודש שעבר, שחשף כי הציבור מממן את שירותי הדת הממלכתיים ב־500 מיליון שקל בשנה.

 

בישיבה צפוי השר להחליט לצאת למסע פרסום בו יוצגו השירותים שמציעה כיום המדינה בחינם על מנת להגביר את המודעות אליהם. אופי הקמפיין הפרסומי והיקפו ייקבעו בימים הקרובים.

 

לפני כחודש וחצי פרסם "כלכליסט" בדיקה מקיפה ממנה עלה כי תושבי המדינה משלמים יותר מחצי מיליארד שקל בכל שנה עבור מימון מערך שירותי הדת. בתמורה זכאי כל ישראלי למגוון שירותים בחינם: מייעוץ הלכתי ועד ליווי וטיפול בכל טקסי מעגל החיים היהודי, ברית מילה, נישואין ואף שני ביקורים של רב השכונה בזמן שבעה.

 

למרות זאת, מרבית הציבור הישראלי מעביר את חייו עם מפגש מינימלי בלבד עם מערך שירותי הדת הממלכתיים. הציבור החרדי, שייסד מערכת עצמאית פרטית מקבילה, פוגש את שירותי הדת הממלכתיים מעט מאוד. גם בציבור החילוני, כשאדם נאלץ או בוחר להשתמש בשירותי דת הוא עושה זאת באופן פרטי, ואינו יודע שלרשותו עומדים מאות רבנים שזוכים לתגמול נאה מן המדינה באופן שוטף, ושנאסר עליהם לקחת ממנו תשלום נוסף או תשר בעבור שירותיהם.

 

השר מרגי אמר אתמול ל"כלכליסט" כי "חובתנו ליידע את הציבור בדבר השירותים הניתנים חינם, לא ייתכן שרק בגלל חוסר יידע הציבור יאלץ לשלם מכיסו הפרטי סכומים מיותרים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x