$
תיירות

ארגון התעופה הבינלאומי: פז אחראית לזיהום הדלק בנתב"ג

כך עולה מבדיקת ארגון התובלה האווירית הבינלאומי, בהמשך לסיור שביצעו נציגיו בישראל בחודש שעבר. עוד עולה כי ההחלטה להפסיק את התדלוק בנתב"ג ולהשבית את הטיסות - הייתה נכונה

יסמין גיל 12:4506.07.11

חברת פז היא שאחראית לזיהום הדלק הסילוני (דס"ל) שהביא להפסקת תדלוק המטוסים בנתב"ג בתחילת מאי, כך עולה מבדיקת ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA) ונודע ל"כלכליסט". פז היא זכיינית תדלוק המטוסים בנמל באמצעות חברת הבת נכסי תעופה. עוד עולה מהבדיקה, כי כפי הנראה ההחלטה להפסיק

את התדלוק בנתב"ג הייתה נכונה.

 

בסוף יוני הגיע לישראל צוות מקצועי מטעם פורום איכות הדלק ביאט"א, על מנת לבחון את דרכי תפעול והעברת הדס"ל (דלק סילוני) באתרי התשתיות השונים, החל מפי גלילות, דרך מתקני תש"ן בביל"ו ועד המיכליות, הצנרת והשירותים בנתב"ג. במהלך הביקור הם בחנו, בין היתר, האם הדלק והתשתיות הנלוות אליו עומדים בסטנדרטים הנדרשים וכן נפגשו עם נציגים ממשרד התשתיות שוועדה מטעמו בודקת אף היא את הגורמים הזיהום, ועם נציגים מרש"ת, מחברות הדלק ומחברות התעופה.

 

משבר הדלק החל ב-5 במאי בשעות הצהריים, אז הודיע מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, כי הופסק תדלוק המטוסים בנמל בעקבות זיהום שהתגלה במסננות שמוליכות את הדלק. הדבר גרם לביטולים ולעיכובים של עשרות טיסות במשך מספר ימים, במהלכם הועבר לנתב"ג באמצעות משאיות דס"ל ממאגרי החירום של המדינה, וחברות התעופה תודלקו באמצעותן ועצרו לנחיתות ביניים בנמלי תעופה באירופה לתדלוק מלא.

 

גם משרד התחבורה הקים ועדה לבחינת הנושא, אולם מהמשרד סירבו למסור פרטים לגבי התקדמות הבדיקה או ממצאיה.

 

מפז נמסר בתגובה: "החברה לא קיבלה דו"ח סופי מיאט"א וככל שידוע לחברה, עד כה, לא קיימים ממצאים כלשהם המעידים על הסיבה והגורם האחראי לאירוע הדלק בנתב"ג".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x