שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

איפה אפשר להשיג קוטג' ב-2.2 שקלים?

תנובה פנתה לישיבות והציעה להן לרכוש גביעי קוטג' במחיר נמוך במיוחד. שר התמ"ת במהלך יריד תעסוקה וכנס מעסיקים: "יש צורך בבחינה מעמיקה של ענף המזון כולו"

גיל קליאן 14:3223.06.11

האם מחאת הקוטג' המתמשכת גורמת לתנובה להיתקע עם מלאי שלא ציפתה? החברה פנתה לישיבות והציעה להן לקנות קוטג' במחיר של 2.2 שקלים לגביע - מחיר שהצרכנים החילונים יכולים רק לחלום עליו.

 

גם רשתות השיווק השונות מעניקות הנחות ומבצעים על הקוטג' ומציעות למכירה את המוצר בכ-5

שקלים. האחרונה להצטרף להנחות היתה רבוע כחול, שהודיעה אתמול על הורדת מחיר הקוטג' ל-5.49 שקל לגביע, לאחר שעד כה סירבה להוריד את המחיר בטענה כי הדבר יפגע בחרם הצרכנים.

 

בתנובה דחו את הטענות לפיהן להצעה הנוכחית יש קשר למחאה הצרכנית, ומסרו כי "מדובר במדיניות ארוכת שנים של מכירת מוצרים עם תוקף של יומיים שלושה שנשארו במלאים, למוסדות שונים. אין קשר בין הדיון הציבורי המעמיק להנחה הנוכחית".

 

בתוך כך, אמר היום (ה') שר התמ"ת, שלום שמחון, במהלך יריד תעסוקה וכנס מעסיקים ביישוב שלומי. "הגענו למסקנה שיש צורך בבחינה מעמיקה לא רק של ענף החלב אלא של ענף המזון כולו".

 

מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, יכנס ישיבת המשך ביום א' הקרוב לישיבה אשר התכנסה אתמול במטרה לגבש פתרונות מידיים למשבר מחירי החלב במדינה. הצוות, המורכב מבכירים ממשרד האוצר, משרד התמ"ת, משרד החקלאות ונציגים מהמחלבות, החלקאות ורשתות השיווק, יעביר לשר את המלצותיו בתוך זמן קצר.

 

מוקדם יותר הבוקר הגיעו ראשי המחלבות ורשתות השיווק לשר האוצר, יובל שטייניץ, במטרה לבדוק כיצד ניתן לפתור את משבר מחירי הקוטג'.

 

לדברי שטייניץ, "מטרתנו לבדוק אם יש כשל בהתנהלות בשוק כולו. זו חובתנו וביצענו כבר מספר בדיקות בנושא. שוחחתי גם עם ראש הממשלה בנושא ואנחנו צריכים לשמוע את כל הגורמים. אין פה סיפור של רעים וטובים אלא נסיון לבדוק אם משהו טעון תיקון. אין פה חלוקה באחריות. האחריות היא עלינו, הממשלה. אנחנו צריכים לראות את טובת המשק ואת טובת הצרכן הישראלי".

 

חברות המזון ורשתות השיווק לא נשאו הבוקר בשורות חדשות - וקראו למציאת פתרון מוסכם בין כל הצדדים. רמי לוי סיפר כי הוא החל למכור את הקוטג' של שטראוס במחירים זולים יותר על מנת לעודד צרכנים לצרוך אותו, ולא את הקוטג' של מובילת השוק תנובה. לוי קרא שוב לצרכנים לגלות חשיבה ביקורתית ולא לצרוך את המותגים היקרים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x