$
תיירות

מחירי הדלק, תחרות קשה או בעיות שיווק? מדוע דלתא מפסיקה להפעיל את קו אטלנטה-ת"א

חברת התעופה האמריקאית מפסיקה להפעיל את קו אטלנטה-תל אביב לאחר חמש שנים, וממשיכה רק עם הקו מניו יורק. "היום עלויות התפעול של חברות התעופה כל כך גבוהות ונתח הרווחים כל כך נמוך, שהפעלת קו לא מתבססת על סנטימנטים", אומר עופר חודורוב, מנכ"ל חברת BTC

יסמין גיל 11:0120.06.11

"היום התחרות בין חברות התעופה קשה, עלויות התפעול כל כך גבוהות ונתח הרווחים כל כך נמוך, שהפעלת קו לא מתבססת על סנטימנטים", כך אומר היום (ב') מנכ"ל חברת BTC לנסיעות עסקיות, עופר חודורוב, בהתייחסו להחלטת חברת התעופה האמריקאית דלתא, להפסיק להפעיל את קו אטלנטה-תל אביב מסוף

אוגוסט. הקו, שהחל לפעול במרץ 2006, יופסק "כחלק מצמצום הטיסות הטרנס-אטלנטיות של דלתא, אשר נובע כפיצוי על עליית מחירי הדלק", כך על פי תגובת החברה, שתמשיך להפעיל את הקו מניו יורק לתל אביב ובחזרה.

 

דלתא מפעילה שבע טיסות שבועיות בקו ניו יורק-תל אביב ולהפך, וארבע טיסות שבועיות בקו אטלנטה-תל אביב ולהפך. הטיסה האחרונה מאטלנטה לארץ תתקיים ב-31 באוגוסט, והטיסה האחרונה מתל אביב לאטלנטה, תתקיים ב-1 בספטמבר. "נוסעים אשר יושפעו מהשינויים יוכלו לטוס לארה"ב בטיסת דלתא לניו יורק, כמו גם בטיסות המופעלות על ידי שיתופי הפעולה של דלתא ושותפות ברית התעופה סקיי-טים דרך פריז ואמסטרדם", נמסר מהחברה.

 

"בתחילה הקו לאטלנטה נתן פתרון נהדר לאנשי עסקים שביקשו להגיע ליעד זה", הסביר חודורוב, "ולאחר מכן כ-Gateway ליעדי המשך אחרים. אלא שאז קרו מספר דברים: יו.אס.איירווייס התחילה לטוס לארץ ונתנה את ה-  Gateway שלה מפילדלפיה ודלתא פתחה את הקו לניו יורק ולקחה נתח יפה של השוק. כך שלמעשה דלתא נותנת לקהל את אותם הפתרונות בטיסות שלה דרך ניו יורק, למעט למי שרוצה לנסוע ישירות לאטלנטה. אבל החלק הזה כל כך לא מהותי, שלא כדאי כלכלית להפעיל קו רק לאטלנטה".

 

"דלתא בארץ לא יודעת איך לשווק את הקו", אומר מארק פלדמן, מנכ"ל סוכנות ציון טורס מירושלים, שמתמחה בשוק האמריקאי, "חברה שלא טסה לניו יורק או ללוס אנג'לס, צריכה לשווק את הקו. הרי הקו לאטלנטה הוא לא נסיעה לאטלנטה, אלא ליעדים שמעבר. המטוס לאטלנטה היה פנטסטי, 777, וגם משפחות אהבו לטוס לאורלנדו דרך אטלנטה. אבל אנשים לא ידעו שיש את האפשרות".

 

הוא הוסיף כי: "אנחנו לא קיבלנו הודעה על הפסקת פעילות הקו. כולנו גילינו איכשהו, וזה חלק מהבעיות. יש לי ספק אם הם יחזרו לארץ במרץ, כפי שהם טוענים. אנחנו אוהבים את המוצר. ההחלטה מוזרה".

 

"כל חברת תעופה, בטח לאור הסביבה הכלכלית שהיא לא פשוטה, אם קו לא עובד טוב - היא מבטלת אותו", אומר סמנכ"ל השיווק של דיזנהאוז, גלעד ברובינסקי, "הקווים החזקים לארה"ב הם כמובן ניו יורק ולוס אנג'לס, אטלנטה היא יעד ליעדי המשך. יחד עם זאת, במפת התעופה האמריקאית דלתא היא חברה חזקה מאוד, מספר טיסות הפנים שלה הוא עצום, כך שטיסות המשך אפשר יהיה לקיים גם בקו שלה לניו יורק".

 

"אני מופתע לשמוע על הביטול של הקו", הוסיף משנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, "כי בסך הכל זה יעד שפעל טוב לאורך השנים. ייתכן ששיקולים כלכליים, כתוצאה מעליית מחירי הדלק והתחרות העזה על הקו לארה"ב, הכריעו את החברה לצמצם את היעד. חשוב לזכור שהסכמי ה-A++ שמשלבים טיסות של קונטיננטל, אייר קנדה, לופטהנזה, אוסטריאן וסוויס שמתנהלות ומתנהגות כחברת תעופה אחת, מהווים כוח משמעותי לתחרות העזה על הקו. ההערכה שלי שייתכן שדלתא תגדיל את התדירויות לניו יורק, אבל את זה ימים יגידו, וכאמור זאת רק הערכה שלי. סך הכל כולנו תקווה שהתחרות תימשך ושנוכל לראות מחירים הוגנים לטובת הלקוח. בקיץ נראה מחירים גבוהים לארה"ב, אבל מיד לאחר החגים תחל 'מלחמת מחירים' ונראה צניחה של 15%-25%".

 

על פי דו"ח רשות שדות התעופה, בין ינואר למאי השנה עמדה התנועה בין נתב"ג לנמל התעופה של אטלנטה על כ-41.3 אלף נוסעים בשני הכיוונים, ירידה של 20% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x