$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט" - אפקט הצונאמי מגיע: מחסור בניסאן, בטויוטה ובאיסוזו

היבואנים מכרו את רוב המלאים ויתקשו לעמוד בביקושים. ההערכות: ירידה במסירות עד ספטמבר

תומר הדר 06:5717.05.11

הצונאמי שהיכה ביפן לפני כחודשיים טרם הורגש במלואו בשוק הרכב הישראלי - אך כעת, לאחר שיבואני הרכב מכרו את רוב המלאים הקיימים שבידיהם והמשלוחים מיפן ממאנים להגיע, ממדי הבעיה מתחילים להתברר.

 

ל"כלכליסט" נודע כי שלושה יבואני רכב גדולים הודיעו בשבועות האחרונים ללקוחותיהם על מחסור צפוי במכוניות מכמה דגמים. דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, הודיעה לאחרונה על מחסור במיניוואן פיז'ו 5008 וברכב הכביש־שטח פיז'ו 3008. שני הדגמים אמנם אינם מיוצרים ביפן, אך בתיבות ההילוכים שלהם מותקנים רכיבים יפניים שאספקתם נפגעה.

 

אולם, דוד לובינסקי אינה היבואנית היחידה שהודיעה ללקוחותיה על מחסור. UMI יבואנית איסוזו, שברולט וקאדילק הודיעה לאחרונה ללקוחותיה על עיכוב באספקת טנדרים מסוג איסוזו די־מקס, אשר צפוי להימשך כחודשיים. על פי הודעת היבואנית ללקוחותיה, הסיבה למחסור היא קשיי אספקה של כמה רכיבים המיוצרים ביפן.

 

קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, דיווחה כי בחודשים הקרובים עלולות להיווצר בעיות אספקה בשלושה דגמים עיקריים: רכב הכביש־שטח ניסאן קשקאי, המיניוואן ניסאן נוט ורכב הקרוס־אובר ניסאן ג'וק. הקשקאי והג'וק מיוצרים בבריטניה, אך בהרכבתם משמשים רכיבי תיבות הילוכים המגיעים מיפן. יוניון מוטורס יבואנית טויוטה הודיעה אף היא על קשיי אספקה ומחסור במכוניות שיורגש בחודשיים הקרובים.

 

על פי הערכות בכירים בענף הרכב, "המחסור הנוכחי הוא הסדק הראשון בחומה. ביוני המצב יחמיר, והמלאים יאזלו באופן סופי. הדבר יביא לירידה ניכרת במסירות לפחות עד ספטמבר".

 

מדוד לובינסקי נמסר: "יצרנית הרכיבים היפנית הודיעה שתחזור לכושר ייצור מלא בסוף הקיץ, ולכן העיכוב לא צפוי לעלות על 2–3 חודשים. אנו עושים מאמצים לקבל מלאי נוסף". מקרסו נמסר כי "החברה מחזיקה בניסאן קשקאי במלאי לחודשיים הקרובים, כמו גם ברכבי ניסאן נוט". ב־UMI אישרו את דבר משלוח ההודעה ללקוחות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x