$
בארץ

רכבת ישראל פרסמה מכרז לתפקיד המנכ"ל

בין דרישות הסף: ניסיון בניהול תאגיד בכיר, ידע במשפטים או בכלכלה והצהרה על זיקה פוליטית. כהונת המנכ"ל תוגבל לחמש שנים ובראש ועדת האיתור יעמוד אורי יוגב

ליאור גוטמן 18:3314.04.11

המרוץ לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל יצא לדרך: רכבת ישראל פרסמה היום (ה') מודעת איתור לתפקיד המנהל הכללי של החברה, שיחליף את המנכ"ל הנוכחי יצחק (חקי) הראל לאחר פרישתו המתוכננת  עד סוף 2011.

 

את המנכ"ל החדש תבחר ועדת איתור בראשה ישב יו"ר הדירקטוריון אורי

יוגב, ובה חברים גם קרן טרנט ומיכל פרנקו, שתיהן דירקטוריות בחברה. עיון בדרישות התפקיד מעלה שרכבת ישראל מחפשת אדם שיוכל לפקח ולקדם "חברה ממשלתית העוסקת בהובלת נוסעים ומטענים, פיתוח, ניהול, תחזוקה ותפעול של תשתית הרכבות בישראל", לה היקף פעילות שנתי של כ-4 מיליארד שקל וכ-2,400 עובדים.

 

עיון בדרישות הסף מעלה שדרוש אדם בעל ניסיון של חמש שנים בניהול תאגיד עסקי בכיר וברשותו ידע אקדמאי במספר תחומים לרבות מנהל ציבורי, משפטים או כלכלה. על המועמד להצהיר על זיקה פוליטית למועמד או על קשרים משפחתיים עם עובדי החברה. בפרסומי הרכבת מצוין שוועדת האיתור זכאית לחפש מועמד מטעמה שלא ניגש במקור לתפקיד גם לאחר סיום הליך המיון.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", יוגב העביר החלטה לפיה כהונת בכירים תוגבל לתקופה של חמש שנים, כך שהמנכ"ל החדש צפוי לסיים את תפקידו במהלך 2016.

 

המנכ"ל הקודם לא נבחר  

 

הליך בחירת מנכ"ל הרכבת הקודם לווה בשערוריות רבות, לאחר שעלה החשד כי חלק מחברי ועדת האיתור נטו לכאורה להעדיף מועמד מסוים מבלי כל סיבה נראית לעין. למכרז הקודם ניגשו כ70 מועמדים, כאשר רק שלושה מהם עלו לשלב הסופי: ששי שילה, אורן מוסט ואיציק בן טוב. בצעד חריג רשות החברות "פוצצה" את הליך המיון, בטענה שהליך המינוי היה "פגום".  לאחר הזמנת חלק מחברי הדירקטוריון שייצגו את משרד התחבורה לשימוע הוחלט להחזיר את הראל לתפקידו ארבעה חודשים בלבד לאחר שפרש. בראיון ל"כלכליסט" הודה יוגב שלאור הליך המינוי העקום "איש מהמועמדים לתפקיד מנכ"ל הרכבת לא היה מצליח בתפקיד".

 

המנכ"ל החדש יעמוד בפני מספר אתגרים לא קלים, ובראשם טיפול שורש בתדמיתה של רכבת ישראל לאור התאונות האחרונות שקרו, לרבות התנגשות הרכבות בנתניה ושריפת הקרונות בסוף השנה שעברה.  בנוסף, המנכ"ל החדש אמור לטפל בבעיות שנוצרו עם ועד העובדים, לוודא את סיום עסקאות הרכש של הקרונות החדשים,  להשיק קווים חדשים בדרום ובצפון ולהשיק את תוכנית חישמול הרכבת.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x