דעות

פרשנות: לא כולם מתחברים לאגסי

בשוק הרכב הישראלי קיימת היום הזדמנות נדירה ליזמים להפוך ל"ברז" שעל משאבת החשמל

תומר הדר 08:1516.02.11

שימו עליהם עין, על החבר'ה הצעירים שמסתובבים בין יבואני רכב לבין ועדי בית, כשהם גוררים אחריהם עמדות טעינה כבדות לרכב חשמלי ומצגות נתונים. הם עוד יגיעו רחוק, והם יעשו את זה מהר. אמרה ידועה בענף הרכב טוענת שאם הנרי פורד, שנחשב לאביה של המכונית המודרנית, היה מבין את הפוטנציאל הטמון באספקת הדלק למכוניות, שמה של פורד היה היום פורד אקסון, או פורד SHELL.

 

בשוק הרכב הישראלי קיימת היום הזדמנות נדירה ליזמים להפוך ל"ברז" שעל משאבת החשמל. מדוע יבואני הרכב לא טרחו לנצל את ההזדמנות ולפעול בפלח שוק זה? ובכן, אף שבראש כמה וכמה יבואניות ניצבים אנשי חזון אמיתיים, עדיין מדובר במי שגדלו בענף רכב שלמד לחשוש מן המכונית החשמלית, או להתייחס אליה לכל היותר כקלישאה. כל זה לפחות עד ששי אגסי הוכיח לענף שלם שרכב חשמלי אינו בגדר פנטזיה.

 

למזלם של היזמים בתחום הרכב החשמלי, יבואני הרכב חוששים מפני אגסי. הוא קיבל זיכיון לשיווק של מכוניות רנו חשמליות אף שלרנו יש בישראל יבואנית ותיקה מאוד, קבוצת קרסו; הוא מייצג את השינוי שמפניו הם חוששים; ובעיקר - הוא עוד עלול להצליח. מכל הסיבות האלה, היבואנים לא שמחים למהר ולהתחבר לשקע שלו. ומי מרוויח ממצב העניינים הזה? נכון, החבר'ה הצעירים עם המצגות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x