$
בארץ

אגד על הפסים? ואוליה במגעים מתקדמים למכירת חלקה ברכבת בירושלים לאגד

חלקה של ואוליה בפרויקט הוא 5% ושווי העסקה נאמד ב-40 מיליון שקל. העסקה דורשת את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד האוצר

ליאור גוטמן 08:4815.10.10

חברת ואוליה מנהלת במגעים מתקדמים למכירת אחזקותיה בחברת סיטיפס, זכיינת הרכבת בירושלים, לקואופרטיב אגד. חלקה של ואוליה בפרויקט הוא 5% ועל פי ההערכות שווי העסקה המתרקמת נאמד ב-40 מיליון שקל. בעבר דווח על כוונה למכור את חלקה של ואוליה לחברת דן, אולם לאחרונה הוגשה הצעה אגרסיבית

מצדה של אגד, מה שהציב אותה כמובילה בהתמודדות על האחזקות. מאחר שאגד מפעילה את מערך התחבורה הציבורית בירושלים העסקה דורשת את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. פרט אליו העסקה תצטרך לעבור גם אישור של משרד האוצר, כיוון שהפרויקט אמור לעבור לידיה בעתיד מה גם שאגד אינה עומדת בתנאי הפעלת הפרויקט שכוללים ניסיון קודם בתחום.

  

חברת סיטיפס מורכבת ממספר חברות (27.5% - Ashtrom group Ltd; הראל ביטוח - 20%; 20% - Alstom Transport S.A; פולאר השקעות - 17.5%; קרן תשתיות לישראל - 10%; 5% - CGEA Connex SA). המדינה הפעילה את הפרויקט בשיטת BOT, כלומר עם סיום תקופת הזיכיון יעבור הפרויקט בשלמותו לרשות המדינה. בפרויקט זה נחתם הסכם לתקופה של 30 שנה, מתוכן שלוש שנים הוקצבו לתקופת ההקמה ו-27 שנים לתקופת ההפעלה. עלות הפרויקט נאמדת ב-3.8 מיליארד שקל. הרכבת הקלה בירושלים אמורה לצאת לדרכה כבר באפריל הקרוב. רצף המסילה עובר בפסגת זאב בצפון, דרך שועפאת, הגבעה הצרפתית, כביש עירוני מספר 1, כיכר צה"ל, כיכר ספרא, רחוב יפו, תחנה מרכזית, גשר המיתרים בכניסה לעיר, שדרות הרצל ועד הר הרצל. אורך המסלול הסופי הוא 13.8 ק"מ לכל כיוון.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x