$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט" - זינוק בתפוקת הנמלים מתחילת 2010: עלייה של 20% בפעילות לעומת אשתקד

לכלכליסט נודע כי בחודשים ינואר־ספטמבר נרשמה עלייה של כ־5.6 מיליון טונות בהיקף המטענים ששונעו בנמלי ישראל לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. נמל אילת, הקטן בנמלי ישראל, רשם זינוק עם עלייה של 57% בהיקף הפעילות בו

ליאור גוטמן 11:4913.10.10

בשורות טובות לחברת נמלי ישראל ערב ההנפקה הצפויה: נתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" מצביעים על עלייה של למעלה מ־20% בהיקף פעילות החברה בחודשים ינואר–אוקטובר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

מהנתונים עולה כי היקף המטענים הכולל שטופל בנמלים בחודשים ינואר־ספטמבר השנה עמד על 32,753 אלפי טונות, לעומת 27,155 אלפי טונות בתקופה המקבילה אשתקד. על פי הנתונים, נמל חיפה טיפל בהכי הרבה מטענים השנה (17,154 אלפי טונות), לעומת נמל אשדוד (13,837 אלפי טונות) ונמל אילת (1,762 אלפי טונות).

בכל הנמלים נרשמה עלייה בהיקף הפעילות. באשדוד חל גידול של 27% בהיקף המטענים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (עלייה של 2,971 אלפי טונות), בחיפה נרשמה עלייה של כ־13% (גידול של 1,985 אלפי טונות) ובנמל אילת, הקטן מבין השלושה, נרשם זינוק של כ־57% בהיקף הפעילות לעומת התקופה המקבילה אשתקד (עלייה חדה של 642 אלפי טונות).

 

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", בחודשים הקרובים צפויה רשות החברות הממשלתיות להפריט 15% מאחזקות המדינה בנמלי אשדוד וחיפה ו־100% מהאחזקות באילת. לצורך ההנפקה, הוגשו לרשות ניירות ערך באפריל האחרון תשקיפים לנמלי אשדוד וחיפה, אולם בעקבות הערות של הרשות הוחזרו התשקיפים לרשות למקצה שיפורים. על פי הערכות שנמסרו בעבר, שוויו של נמל אשדוד נע בין מיליארד שקל ל־1.2 מיליארד ושווי נמל חיפה נע בין 1.8 מיליארד שקל ל־2 מיליארד.

 

רגע לפני ההנפקה הצפויה, מתברר כי המו"מ עם העובדים בנושא עולה מדרגה. ל"כלכליסט" נודע כי הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הסכים באחרונה לפנות לבוררות ביחס לשכר הנתבים בנמל אשדוד. המו"מ על שכר הנתבים, כמו זה שמתקיים מול שאר עובדי הנמלים, אמור להסתיים עד סוף השנה. הסכם השכר החדש שייחתם עם עובדי הנמלים אמור להחליף את ההסכם הישן שנחתם עמם ב־2005 ולהגדיר את תנאי ההעסקה של העובדים, לאחר העברת הנמלים לידיים פרטיות. באוצר אישרו אתמול את הפרטים וציינו כי "הנהלת הנמל פנתה לאחרונה בבקשה לפנות למוסד לבוררות מוסכמת בסוגיה האמורה. הממונה על השכר אישר לצדדים את הפניה לצורך בירור המחלוקת".

 

בתוך כך, מתברר כי מהלך שעליו הכריזה נמלי ישראל להסטת חלק מפעילותה ללילה, נוחל הצלחה. ממידע שנמסר ע"י החברה עולה כי מאז יזמה פרויקט לעידוד נהגי משאיות לעבוד בלילה - שונעו יותר מ־3,000 מכולות. על כל המכולות ששונעו זכו הנהגים לבונוס של כ־400 אלף שקל. "היעד שלנו ואינטרס המשק הוא להסיט חלק מהפעילות ללילה", אמר אתמול שלמה בריימן, מנכ"ל נמלי ישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x