$
רכב

שוק מכוניות הפנאי הולך וגדל

סגמנט מכוניות ה"כמו שטח" תופס בהדרגה נתח גדל בכל שוקי הרכב בעולם, ויצרניות נוספות אמורות לשווק בקרוב מכוניות פנאי להרחבת בסיס לקוחותיהן

שרון ביידר 09:2909.08.10

סגמנט מכוניות ה"כמו שטח" תופס בהדרגה נתח גדל בכל שוקי הרכב בעולם. בין אם מדובר באופנה חולפת ובין אם לא, יצרניות נוספות אמורות לשווק בקרוב מכוניות פנאי שיצליחו להרחיב את בסיס הלקוחות הקיים שלהן. להלן שלוש דוגמאות: מיצובישי, המספקת לרוב מכוניות במחיר נגיש יחסית, הציגה

בתערוכת ז'נבה האחרונה את רכב השטח הקומפקטי מיצובישי CX, שבדומה למתחריו יגיע גם בגרסאות בעלות הנעה כפולה ומנועים מוגדשי טורבו.

 

מותג נוסף שמעוניין להשיק מכונית פנאי הוא אלפא רומיאו, שהציגה את דגם הקונספט שלה, האלפא רומיאו קאמאל, כבר ב־2003, אך קשיים כלכליים עיכבו את הפרויקט שצפוי לצאת לפועל בסוף השנה הנוכחית. לפי אנשי אלפא רומיאו, מקור השם אינו קשור לחיה המדברית; בסנסקריט משמעותו אדום ובערבית משמעותו שלמות. הקאמאל של אלפא אינה צפויה להיות חלשה או עממית ואמורה להיות מצוידת במנוע V6 בנפח 3.2 ליטרים של אלפא, המספק 250 כ"ס.

 

לבסוף, יצרנית מכוניות היוקרה אסטון מרטין עומדת לבצע מהלך שגובל בעיני מעריציה בעולם לחילול קודש עם רכב פנאי משלה. החברה הבריטית הקימה לתחייה את שם המותג לגונדה, שאמור לכוון לטעמם של מתעשרים חדשים במדינות מתפתחות. נתונים רשמיים על תפוקת המנועים לא פורסמו, אך נראה שעם מנועי V12 מחסור בכוח לא יהווה בעיה לנוהגים בה. המכונית צפויה להיות מוצעת בעתיד גם בגרסה היברידית - במיוחד לעשירים עם מצפון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x