$
בארץ

קבוצת דן זכתה במכרז להפעלת המטרונית בחיפה

תפעיל את השירות באמצעות כ-100 אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת במשך 12 שנים. עלות הקמת הפרויקט נאמדת במיליארד וחצי שקל

ליאור גוטמן 18:2104.08.10

קבוצת דן זכתה היום (ד') במכרז להפעלת המטרונית בחיפה. דן התמודדה מול קבוצה שכללה את החברות מטרופולין, מאיר, והורן את ליבוביץ. מכרז המטרונית כולל הקמה, אחזקה והפעלה של שרותי תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת באורך של 18 מטר כל אחד.

 

קבוצת

דן תפעיל את השירות באמצעות כ-100 אוטובוסים במטרופולין חיפה לתקופה של 12 שנים. עלות הקמת הפרויקט למדינה ולזכיין נאמדת במיליארד וחצי שקל. בקווי התחבורה יפעלו שני סוגי מטרוניות: אחת שמצוידת בקרונות דיזל והשנייה בקרונות היברידיות (הנעת דיזל והנעה חשמלית). במשרד התחבורה ציינו בעבר שהמטרוניות ההיברידיות יופעלו במסגרת ניסוי, ואם יעמדו בדרישות, יורחב השימוש בהן בכל הקווים ובערים אחרות בארץ.

 

מכרז המטרונית פורסם בספטמבר 2009. ארבע חברות עברו את שלב המיון המוקדם, אולם שתיים מהן פרשו - קבוצת קונקס ונתיב אקספרס וחברת אגד אחזקות. מטרופולין חיפה הוא הראשון בו תופעל מערכת תחבורה ציבורית במתכונת Bus Rapid Transit שתהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים והעדפות ברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים. הפעלת הקו צפויה להתחיל בסוף 2011.

 

יחליפו את הרכבת הקלה?

 

מערכת המטרונית כוללת שלושה קווי שירות באזור חיפה והקריות, באורך כולל של 40 קילומטר. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה.

 

יו"ר דן מיכה נגר ומנכ"ל החברה רפי שמואלי מסרו ש"המכרז יופעל על ידי חברת בת של דן שתהיה בבעלות מלאה שלנו. הטכנולוגיה החדשה, שתופעל לראשונה בישראל, תשמש אבן בוחן להפעלת מערכות דומות במקומות אחרים בארץ, ויכול להיות שהאוטובוסים החדשים יחליפו את מערך הרכבות הקלות, אותו מתקשה המדינה להשיק. מדובר בכניסה ראשונה שלנו לתחום התחבורה הציבורית בצפון".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x