$
מוסף 8.7.10

הפוטנציאל של תיירות הצליינים: 3.25 מיליארד דולר בשנה

ב-2009 ביקרו בארץ 650 אלף צליינים; עם זאת בית לחם פופולרית יותר

הדס שפר 09:2208.07.10

אף שבשנים האחרונות ביקרו בארץ פחות ממיליון צליינים בשנה, במשרד התיירות מעריכים את פוטנציאל התיירות הזאת בכ־2.5 מיליון איש, או 3.25 מיליארד דולר, בשנה. בהתאם לכך פותחו בשנים האחרונות אתרים בעלי משמעות לצליינים - בהם אתר הטבילה בקאסר אל־יהוד, חדר הסעודה האחרונה ומתחם

קבר דוד. התוכניות לקידום מרכזים נוצריים ומלונות ייעודיים לצליינים סביב הכנרת משתלבים במגמה לעודד תיירות זו, ומשרד התיירות מפתח בימים אלה תוכנית ממוקדת לעידוד התיירות הנוצרית־אוונגליסטית, שנחשבת בעלת פוטנציאל גבוה במיוחד.

 

לפי נתוני המשרד, ב־2007 ביקרו בארץ 496 אלף תיירים למטרות צליינות, ב־2008 - 900 אלף צליינים, וב־2009 - 650 אלף. אלה הוציאו בממוצע 1,300 דולר לאדם על ביקור של תשעה ימים, או הכנסה כוללת של 845 מיליון דולר. בניגוד לתיירות הכללית, ביקורי הצליינים בארץ מתרכזים בחודשים אוקטובר עד מאי, ולא בעונת הקיץ.

 

התיירות הצליינית פופולרית עוד יותר בשטחי הרשות הפלסטינית, בעיקר בבית לחם, שבה ביקרו יותר ממיליון תיירים ב־2008 ו־1.3 מיליון ב־2009. בהתאם להסכם פריז, משרד התיירות והרשות הפלסטינית מפעילים ועדת משנה משותפת לתיירות, בראשות סגן שר התיירות הפלסטיני וסמנכ"ל משרד התיירות הישראלי. שיתוף הפעולה הזה נחשב חיוני לקידום תדמית ארץ הקודש כמקום בטוח ואטרקטיבי לביקור.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x