שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משפט

ייצוגית בסך 25 מיליון ש' נגד הרכבת: אין גישה לעיוורים

רכבת ישראל קיבלה הנחיות המחייבות את הפיכת התחנות לנגישות עבור לקויי ראייה, אך בדיקה הוכיחה כי הן לא בוצעו כראוי

מארק שון 16:5515.03.10
תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית הוגשה נגד רכבת ישראל בהיקף של 25 מיליון שקל בטענה שהרכבת אינה מיישמת את התקנות המחייבות אותה להפוך את התחנות לנגישות לעוורים ולקויי ראייה.

 

התובע, ראובן ברון, הוא יועץ נגישות ללקויי ראייה והוסמך על ידי משרד התמ"ת "מורשה נגישות שירות".
ברון הוא פעיל בכל הנוגע להפיכת תחבורה ציבורית לנגישה לאוכלוסיית לקויי הראייה. האמצעים שרכבת ישראל צריכה לנקוט כדי להפוך את תחנותיה לנגישות נקבעו בשנת 2003 בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. התובע מדגיש שהתקנות עוסקות בעיקר בפרטים טכניים, שבעיני אדם שאינו לקוי ראיה ייחשב לזניח, אך "יוצרים את ההבדל הדרמטי המשפיע ישירות על יכולתם לעשות שימוש בתחבורה ציבורית".

 

התקנות קובעות בין היתר כי הדרך שמחברת בין תחנות אוטובוסים שבקרבת התחנה לבין הכניסה צריכה להיות פנויה ממכשולים, אם יש מדרגות לפני הכניסה לתחנה על השוליים שלהן צריך לסמן אזהרה על המשטח, וכי בעמדת המודיעין יותקן זמזם המשמיע צליל בתדירות נמוכה.

 

תקנות הנגישות היו אמורות להתבצע ב-80% מהתחנות עד 6 שנים מרגע שהותקנו, כלומר עד לדצמבר 2009. ברון נסע בפברואר האחרון ברכבת מתחנת האוניברסיטה בתל-אביב ועד למודיעין ומשם לתחנת נתב"ג. על פי הבדיקה הזאת התחנות לא כללו את אמצעי ההנגשה, קשה למצוא את עמדת המודיעין, ניתן למצוא את הרציפים והקופות רק בעזרת עובדי רכבת ולעיתים קיימים מכשולים שאינם מסומנים.

 

מהתביעה עולה, כי בישראל חיים היום כ-130 עוורים ולקויי ראייה. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין שמואל אהרנסון, עופר לוי ואמיר קדרי ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה אמודאי ושות'.

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם התקבל במשרדי הרכבת. הרכבת תגיב לנטען בכתב התביעה, במסגרת ניהול ההליך המשפטי".

 

קבלו ישירות למייל שלכם את החדשות האחרונות בתחום המשפט. לחצו להרשמה

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x