שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

בשעה טובה: הרכבת הקלה בירושלים ביצעה נסיעת מבחן ראשונה

ההרצה נעשית במקביל לסיום עבודות ההקמה של הרכבת והיא השלב האחרון לפני תחילת הפעלתה המסחרית, שצפויה באפריל 2011

ליאור גוטמן 21:2824.02.10

החלה תקופת ההרצה של הרכבת הקלה בירושלים - הערב (ד') יצאה הרכבת הקלה בירושלים לנסיעת מבחן ראשונה. הנסיעה כוללת מעבר מהדפו למספר בדיקות ראשונות על המסילות. בהמשך לבדיקות אלה יבדקו בהדרגה יתר הקרונות והמערכות לאורך כל תוואי הקו האדום - קו הרכבת הקלה הראשון בישראל.

 

תקופת ההרצה נעשית במקביל לסיום עבודות ההקמה של הרכבת הקלה והיא השלב האחרון לפני הפעלה מסחרית מלאה של הרכבת, שצפויה באפריל 2011.

 

סך הכל שלב ההרצה ייארך כשנה, במסגרתו ייבדקו 46 הקרונות, כ-28 ק"מ מסילות (2 מסילות של 13.8 ק"מ) וכ-1,000 מערכות שונות. הפעלתה המסחרית של הרכבת תתאפשר רק לאחר שייבדקו כל אחד מהקרונות, כל קטעי המסילות וכל המערכות בפרויקט.

 

זיכיון ל-30 שנה

 

מערך הרכבת הקלה הוכן כבר בשנות ה-90' תוך שיתוף עם חברות ייעוץ זרות. הכוונה הייתה להקים מספר צירים שיחברו את מרכז העיר עם שכונותיה השונות של עיר הבירה. סיטיפס, הקבוצה שזכתה במכרז מורכבת ממספר חברות (27.5% - Ashtrom group Ltd; הראל ביטוח - 20%; 20% - Alstom Transport S.A; פולאר השקעות - 17.5%; קרן תשתיות לישראל - 10%; 5% - CGEA Connex SA), כאשר המדינה הפעילה את הפרויקט בשיטת BOT, כלומר עם סיום תקופת הזיכיון יעבור הפרויקט בשלמותו לרשות המדינה.

 

בפרויקט זה נחתם הסכם זיכיון עם הזכיין לתקופה של 30 שנה, מתוכם 3 שנים הוקצבו לתקופת ההקמה ו-27 שנים לתקופת ההפעלה. בנוסף ניתן מענק הקמה בשיעור של 1.4 מיליארד שקל.

 

הקו הראשון של הרכבת הקלה (הקו האדום) יקשר בין שכונת פסגת זאב והר הרצל בואכה מרכז העיר. הקו יכלול 23 תחנות ואורכו יהיה 14 ק"מ.

 

לאורך תוואי הרכבת יוקמו ארבעה חניוני "חנה וסע" בהם יוכלו נוסעי הרכבת לחנות ולהשתמש ברכבת הקלה. הקו המשלים (הקו הכחול) יחצה את צפון העיר מהר חוצבים להר חומה דרך מרכז העיר. בקו זה ינועו שישה אוטובוסים רבי קיבולת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x