$
בארץ

הרכבת מבקשת רכש חירום לקו מערב ראשל"צ

ל"כלכליסט" נודע שלאוצר הוגשה תוכנית לרכישת קרונות בשווי חצי מיליארד שקל

ליאור גוטמן 11:2312.11.09

רכבת ישראל הגישה למשרד האוצר תוכנית חירום בהיקף של כחצי מיליארד שקל - כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בבקשה חריגה לרכישת ארבעה קטרים וארבע רכבות שמכילות כ-30 קרונות עבור הקו החדש במערב ראשון לציון.

 

הפרויקט כולל הקמת גשרי רכבת מעל כבישים 4311, 20, 4, ומעל נחל שורק ויבנה. בנוסף, מבוצע שחלוף מחלף יבנה כולל מעבר תת קרקעי לכיוון נמל אשדוד. אורך המסילה נאמד ב-20 ק"מ, כאשר משך זמן הנסיעה הצפוי מתחנת ההגנה תל אביב לכיוון תחנת משה דיין בראשון לציון הוא כ-10 דקות, וזמן הנסיעה משם לאשדוד יארך כ-22 דקות.

 

מאחר שהקו צפוי להיפתח ביולי 2011, וההזמנה נערכת כשנתיים מראש, קיים חשש שהקו יושלם מבלי שתהיה יכולת להפעילו. גורם בכיר שמקורב לנושא אמר
ל"כלכליסט" שהבקשה לא נדחתה על הסף וכעת מחכים לאישור הרשמי. הקו החדש יחבר בין מערב ראשון לציון לבין צומת בני דרום.

 

נוסף על כך, בימים אלה צוותים של הרכבת והאוצר משלימים את פרטי המכרז לרכישת כ־75 קרונות וכ־15 קטרים. האוצר ביקש לכלול במכרז, שהיקפו כמיליארד שקל, גם סעיפים של תחזוקה שוטפת. בין החברות שעשויות להתמודד: בומברדייה, אלסטום, ווסלו, סימנס, קף (CAF) ואנסלדו ברדה. לדברי הגורם, המכרז עוד לא קיבל את אישור הממשלה מכיוון שמדובר בחריגה תקציבית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x