$
רכב

בקרוב: מאבק נגד המעבר לשיטת שווי שימוש ליניארית לרכב צמוד

בארגון מנהלי התחבורה טוענים כי בנוסף להעדפה של רכב זול ולא בטיחותי, השיטה החדשה תוביל לירידה במספר המכוניות הצמודות שתוביל להתיישנות בצי הרכב

שרון ביידר 10:1203.11.09

ארגון מנהלי התחבורה עומד לצאת בקרוב למאבק נגד המעבר לחישוב שווי השימוש לרכב צמוד בשיטה הליניארית. בשיטה הליניארית החדשה ישלם העובד 2.19% בחודש מערך מכוניתו החדשה בשנת 2010 והחל משנת 2011 ישלם שווי שימוש חודשי של כ-2.5% מערך מכוניתו. זאת, לעומת תשלום בשיטה הישנה לפי 7

קבוצות מחיר הקובעות את גובה שווי השימוש.

 

בהודעה שהוציאה מזכירות הארגון שהגיעה לידי "כלכליסט" נכתב כי שיטת שווי השימוש הליניארית שצפויה להיכנס לתוקף בחודש ינואר תוביל לירידה ברמת הבטיחות של רכבים בליסינג בשל הצורך בהוזלת המכוניות. בארגון מנהלי התחבורה הגישו נייר עמדה המתנגד לאישור שיטת שווי השימוש הלינארית לוועדת הכספים וועדת הכלכלה של הכנסת. בארגון מנהלי התחבורה טוענים כי בנוסף להעדפה של רכב זול ולא בטיחותי, שיטת שווי השימוש הליניארית תוביל לירידה במספר המכוניות הצמודות שתוביל להתיישנות בצי הרכב של ישראל כתוצאה מהחזקת מכוניות פרטיות מספר רב יותר של שנים. בארגון טוענים כי השיטה הליניארית תפגע בכ-300 אלף עובדים המקבלים רכב צמוד ממקום העבודה.

 

עובד שמקום העבודה שלו יספק לו רכב שעלה על הכביש לפני ינואר 2010 ימשיך לשלם לפי שיטת קבוצות השימוש. בקבוצה הפופולארית ביותר, הלוא היא קבוצת שווי השימוש השנייה מדובר בחיסכון של מאות שקלים בברוטו. כתוצאה מכך, מתריעים בארגון מנהלי התחבורה כי התרחבה התופעה של חוזי ליסינג לתקופה ארוכה של 4 שנים, דבר המוביל להתיישנות ציי הרכב בחברות ולירידה ברמת התחזוקה והבטיחות.

 

מרשות המיסים נמסר בתגובה כי השיטה הליניארית החדשה לא תשנה את שווי השימוש הממוצע. בדגמים מסוימים תהיה התייקרות של שווי השימוש ובדגמים אחרים תהיה הוזלה. במספר דגמים שווי השימוש יוותר ללא שינוי. לסוגיית הירידה הצפויה באבזור הבטיחותי ברכבי ליסינג מסרו מרשות המיסים כי הנטייה להוריד את רמת האבזור, לרבות אבזור בטיחותי, קיימת דווקא בשיטה הקיימת בשל הרצון הברור של יבואן "לדחוף" את הרכב לקבוצה נמוכה. דווקא בשיטה הליניארית ניתן לצפות לשינוי חיובי בתחום זה.

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x